Jeśli chodzi o odchudzanie, możecie mi zaufać. W swoim życiu przetestowałam chyba każdą dietę. Dieta dukana, kapuściana, ketogeniczna, paleo...

Jak schudnąć do lata? Najskuteczniejsza dieta!

/
5 Comments
Jeśli chodzi o odchudzanie, możecie mi zaufać. W swoim życiu przetestowałam chyba każdą dietę. Dieta dukana, kapuściana, ketogeniczna, paleolityczna, kopenhaska, a nawet dieta cud. Możecie sami stracić czas i przetestować te diety na własnej skórze. Możecie też posłuchać moich rad i zaoszczędzić sobie frustracji. Nie bądźcie uparci tak jak ja, nie szukajcie diety cud i drogi na skróty. Mi 5 lat zajęło zaakceptowanie faktu, że najskuteczniejsza dieta, to taka, którą uwielbiamy i jesteśmy w stanie cieszyć się do końca życia. Nie zdajecie sobie sprawy, jak piękne stało się życie, kiedy to zrozumiałam.


Niestety muszę Cię rozczarować. Nie podam Ci sposobu na schudnięcie 6 kg w tydzień. To nierealne, a nawet jeśli, to bardzo niebezpieczne. Podpowiem Ci za to co zrobić, żeby powoli, ale skutecznie osiągnąć upragnioną sylwetkę. Do lata jest jeszcze trochę czasu, jeśli wprowadzisz moje rady w życie, możesz chudnąć 0,5-1 kg tygodniowo. Dokładnie tak udało mi się schudnąć 12 kg w 6 miesięcy.


Aktywność fizyczna

Moim zdaniem aktywność fizyczna jest najważniejszym czynnikiem jeśli chodzi o utratę zbędnych kilogramów. Aktywność fizyczna to nie tylko wylewanie siódmych potów na siłowni. To także rower, taniec, rolki, pływanie, czy spacer. Wystarczy robić 10 tysięcy kroków dziennie, żeby zauważyć spadek masy ciała. Zainstaluj aplikację do mierzenia kroków i zabaw się w odhaczenie 10 tysięcy kroków każdego dnia. Dzięki takiej zabawie wracam czasami z pracy na piechotę, chodzę na lody okrężną drogą, byle tylko zrobić jak najdłuższą trasę. Po co się głodować, skoro można czerpać przyjemność z ulubionej aktywności fizycznej i zjeść pyszny posiłek po treningowy?


Zdrowsze posiłki

Nie musisz przeprowadzać rewolucji w swojej kuchni. Wystarczy kilka prostych zmian, żeby zauważyć wielką różnicę. Zacznij od śniadania. Zamiast bułki z masłem i szynką zjedz budyń z kaszy jaglanej lub owsiankę z owocami oraz orzechami. Taki posiłek nasyci cię na dłużej. Na drugie śniadanie zamiast jogurtu, który kupujesz w przerwie w pracy postaraj się przygotować dzień wcześniej sałatkę (wystarczy sałata, gruszka, ser i garść orzechów). Na obiad zjedz kaszę zamiast makaronu, a do tego postaraj się o większą ilość warzyw. Na kolację przygotuj sobie wypasione placki z masłem orzechowym albo gorzką czekoladą. Gotuj! To naprawdę proste, wystarczy spróbować. Nie musisz szukać diety cud, nie musisz gotować zupy kapuścianej. Zdrowe jedzenie może być pyszne.


Mit częstych posiłków

Dawno, dawno temu wierzyłam w skuteczność jedzenia co 3 godziny. Teraz, zamiast sześciu małych posiłków jem tylko 4 razy dziennie. Dlaczego? Już tłumaczę. Liczy się całodzienny bilans kaloryczny, a nie ilość zjedzonych posiłków. Jeśli wasza dieta zakłada, że jecie 1800 kcal to nie ma znaczenia w jakich odstępach czasowych będziecie jedli. Zastanów się, czy bardziej najesz się posiłkiem, który ma 450 kcal (np. owsianka z owocami i orzechami) czy posiłkiem, który ma 300 kcal (jogurt z jabłkiem). To jest indywidualna kwestia, ale w moim przypadku jedzenie co 3 godziny sprawiało, że nigdy nie czułam się najedzona i wciąż myślałam o kolejnym posiłku. Pomijając fakt, że praca czy studia nie pozwalają nam jeść z taką częstotliwością. To od ciebie i twojego planu dnia zależy ile posiłków dziennie spożywasz.


Zamiana czekolady na zdrowe słodycze

Jeśli znacie mnie dłużej, to wiecie jak bardzo kochałam kiedyś słodycze. Zjedzenie dużej czekolady lub litrowego pudełka lodów na raz nie stanowiło dla mnie najmniejszego wyzwania. Od tamtego czasu bardzo dużo się zmieniło. Zaczęłam wyszukiwać w internecie przepisy na zdrowe ciasta i odtwarzałam je później w mojej kuchni. Kawałek ciasta jadłam na śniadanie lub po treningu. Zdrowe ciasta zaczęły zaspokajać moją ochotę na słodycze. Przestałam robić cheat meale, przestałam objadać się słodyczami ze sklepu. Teraz nawet nie spoglądam w stronę regału z czekoladami. Nie mam już ochoty na zbyt słodkie batoniki i ciasteczka.

Ciasta i słodycze, które sama robią są kaloryczne. Mają jednak dużo wartości odżywczych (orzechy, płatki owsiane, kasza jaglana), dzięki którym jesteśmy syci na dłużej i możemy potraktować takie słodycze jako posiłek.

Woda zamiast soków i napoi

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak wiele pustych kalorii znajduje się w sokach i napojach. Ja piję tylko wodę, czarną kawę i herbatę - te napoje mają zero kalorii i są dla nas zdrowe, w odpowiedniej ilości. Jeśli staracie się schudnąć, to odpuście sobie soki owocowe. Pozbawione one są błonnika, który znajduje się w całych owocach. Lepiej zjeść owocową sałatkę z orzechami, która zostanie dłużej w naszym żołądku.


Nie rezygnuj, gdy nie uda ci się wykonać planu na 100%

Życie bardzo często toczy się inaczej niż sobie to zaplanowaliśmy. Na pewno zdarzy się gorszy dzień, chwila słabości. Czy to znaczy, że nasze dotychczasowe starania były na nic? Sukces niczego nas nie uczy. Tylko porażka daje cenną lekcję na przyszłość. Zjadłaś na śniadanie batonika, bo nie miałaś w lodówce składników do przygotowania sobie śniadania? Następnym razem będziesz pamiętać o tym, żeby zaplanować zakupy. Zjadłaś pudełko lodów, bo ktoś zdenerwował cię w pracy? Może warto pójść na trening i sprawdzić z jakim humorem wrócisz do domu? Gwarantuję Ci, że aktywność fizyczna jest lekiem na całe zło. Nie poddawaj się, jeśli coś nie pójdzie po twojej myśli. Jutro też jest dzień i trzeba będzie zmierzyć się z rzeczywistością.


You may also like

5 komentarzy:

  1. Jesteś genialna! Wpadłam na Twojego bloga zupełnie przypadkowo, szukając przepisu na omlet, za którymi szczerze mówiąc specjalnie nie przepadałam, i przepadłam! Twój omlet to niebo w gębie, mogłabym go jeść codziennie! Od razu dodałam Twojego bloga do zakładki "ulubione"! :)
    Widząc, że przeszłyśmy podobną drogę jeśli chodzi o diety i również mając podobne zamiłowanie do słodyczy, mam nadzieję, że niedługo będę wyglądać tak pięknie jak Ty! Życzę Ci powodzenia w tym co robisz! Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka aplikacje Polecasz do liczenia kroków ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dieta. To taki dlugoterminowy projekt, ktory pewnie w moim przypadku sie nie uda za bardzo. Najlepsza recepta to po prostu jesc mniej. Mam wrazenie, ze te dwa zdjecia nie do konca daja pelen obraz. Ta stylizacja po prawej jest niezbyt udana. Stylowka z kadru po lewej jest ekstra. Smukla sukienka i rajstopki robia swoja robote.

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi akurat wspaniale odpowiada paleo. Nawet nie nazywam to dietą, bo to po prostu moj sposób odżywiania, żywność mało przetworzona, jedzenie zgodnie z naturą. Pamiętaj że jest duzo osób, ktorym wcale zboża nie bedą odpowiadały, ani owies, ani proso, mnie osobiście po wszystkich zbozach muli i zle się po nich czuję. W ogóle gdybym jadła wg Twoich wskazowek to chodziłabym cały czas zmęczona , rozdrazniona i nienajedzona od nadmiaru węgli no i braku miesa. Jedni będą się dobtze czuli na paleo, deudzy na keto, a trzeci na diecie vege ze zbożami, ale wrzucanie innych sposobow odzywiania niz Twój do jedynego wora np z dietami cud jaka jest np. kopenhaska jest niefajnie i bardzo nieobiektywne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z Tobą w 100%!!! Tak się składa, że sama przetestowałam milion diet i doszłam do podobnych wniosków. Każdy powinien znaleźć swoją własną metodę, dostosowaną do indywidualnych preferencji, jednak to co piszesz to zdecydowanie podstawy zmiany stylu życia na zdrowy. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że stosując się do tych zasad, czuję się rewelacyjnie! :D
    P.S. Bardzo ładny blog! :D

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.