Specjalnie na waszą prośbę publikuję wegański i bezglutenowy jadłospis 1800 kcal. Byłam zaskoczona jak wiele osób poprosiło właśnie o taki ...

Tygodniowy jadłospis 1800 kcal (wegański, bez glutenu)

/
4 Comments
Specjalnie na waszą prośbę publikuję wegański i bezglutenowy jadłospis 1800 kcal. Byłam zaskoczona jak wiele osób poprosiło właśnie o taki plan żywienia. Mam nadzieję, że moje pomysły na wegańskie dania wam się spodobają i będziecie czerpać inspirację z tego jadłospisu.


Jeśli myślisz o tym, żeby spróbować diety roślinnej musisz być świadomy, że taka dieta jest trudniejsza do zbilansowania. Moim zdaniem wymaga ona przynajmniej podstawowej wiedzy z zakresu żywienia, znajomości makroskładników, witamin i składników mineralnych oraz ich źródeł w pożywieniu.


Moim zdaniem dieta wegańska nie jest taka zła i trudna do zbilansowania jak ją wszyscy zwolennicy mięsa malują. Poszłabym o krok dalej i powiedziałabym, że weganie często są zdrowsi i odżywiają się lepiej niż osoby na tradycyjnej diecie. Dlaczego? Bo zazwyczaj dokonują bardziej świadomych wyborów żywieniowych. Rzadziej sięgają po przetworzone produkty, jedzą więcej warzyw, nasion roślin strączkowych, orzechów i pestek.

Wegańskie spring rolls z tofu, warzywami i owocami
Prawda jest taka, że każda dieta może być niebezpieczna dla zdrowia. Wszystko zależy od tego w jaki sposób jest skomponowana. Osoba, która odżywia się tradycyjnie, ale często je słodycze i gardzi warzywami niszczy sobie zdrowie. Osoba na diecie Paleo, która na śniadanie je zwęglony boczek, na obiad tłustą karkówkę, a na kolację smalec również niszczy sobie zdrowie. Osoba na diecie wegańskiej, która zajada się kotletami sojowymi i wegańskimi parówkami również nie jest na dobrej drodze. Nie można jednoznacznie powiedzieć, że dieta roślinna albo dieta paleo są niedoborowe i niebezpieczne dla zdrowia. Wszystko zależy od osoby, która taką dietę alternatywną wybiera. 

Mam otwarty umysł i nie zamykam się na jeden sposób żywienia. Nie ma jednej słusznej diety. Każda dieta może być dla nas szkodliwa, jeśli jest źle skomponowana. Uważam, że dieta powinna być dostosowana do preferencji każdego z nas. Jeśli ktoś nie lubi strączków i gardzi fasolą nie może być weganinem. Jeśli ktoś ideologicznie nie chce jeść mięsa i brzydzi się wykorzystywaniem zwierząt po to by pozyskać jedzenie nie może być na diecie paleo.

Pomidorowe curry z ciecierzycą i szpinakiem podane z czerwonym ryżem
Mój jadłospis jest prosty i bazuje na jak najmniej przetworzonych produktach. W obrębie jednego posiłku umieściłam strączki, produkty zbożowe oraz orzechy. Dzięki temu zabiegowi możemy uzyskać pełen skład aminokwasów i białko jakie dostarczamy do organizmu jest pełnowartościowe. Pory posiłków nie mają większego znaczenia, dopasujcie je do swojego stylu życia. Jedzcie w podobnych odstępach czasu, kiedy zrobicie się głodni. 

Kuchnia roślinna może być pyszna, jeśli użyjemy odpowiednich przypraw. W niektórych przepisach znajdziecie takie przyprawy jak czarna sól czy płatki drożdżowe. Jeśli na poważnie myślicie o diecie roślinnej to powinny znaleźć się w waszej kuchni. To dzięki przyprawom można wyczarować cuda z roślin. 


Daj znać jak podoba Ci się mój jadłospis, wezmę pod uwagę wasze komentarze przy kolejnych jadłospisach. W końcu robię to dla was :)

Więcej na temat diety wegańskiej:



You may also like

4 komentarze:

  1. Mam pytanie: w jadłospisie w sobotę brownie z kaszy gryczanej. Co zrobić z tymi dwoma łyżkami prażonej kaszy? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miód pszczeli nie jest produktem wegańskim

    OdpowiedzUsuń
  3. czy link zostal usuniety? nie moge pobrac :(

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.