Mam dla was tygodniowy zestaw pomysłów na zdrowe posiłki, dzięki którym możecie zmienić swoje nawyki żywieniowe, a przy dodatkowym wdrożeniu...

Tygodniowy jadłospis 1800 kcal

/
6 Comments
Mam dla was tygodniowy zestaw pomysłów na zdrowe posiłki, dzięki którym możecie zmienić swoje nawyki żywieniowe, a przy dodatkowym wdrożeniu aktywności fizycznej zgubić zbędne kilogramy.



Nie traktuj tej diety jako rozpiski, której musisz się kurczowo trzymać. Potraktuj ten plan żywieniowy jako inspirację oraz źródło wiedzy. Nie zniechęcaj się, jeśli nie uda ci się przestrzegać jej w stu procentach. Jeśli nie masz pojęcia co zjeść na śniadanie, co zabrać ze sobą do pracy albo co zrobić na kolację, ten jadłospis jest dla ciebie.

Mój jadłospis bazuje na nieprzetworzonych produktach, dużej ilości warzyw, owoców, kasz, płatków owsianych oraz orzechów. Zawarłam w nim moje ulubione posiłki i jeśli śledzicie mojego instagrama, to od razu zauważycie w nim to co jem na co dzień. Jadłospis nie zawiera produktów tj. mleko, sery oraz pszenica. Jeśli pijesz mleko możesz dodać do owsianki mleko krowie zamiast sojowego. Jeśli chcesz, żeby jadłospis był bezglutenowy, to do owsianki użyj płatków owsianych bezglutenowych lub jaglanych.

12 kg mniej na diecie 1800 kcal i 4 treningach w tygodniu
1800 kcal - czy to nie za dużo?

Odchudzanie się poprzez obcinanie swojej racji pokarmowej do 1000 czy 1200 kcal nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem. Przy takiej ilości energii nie jesteśmy w stanie spełnić zapotrzebowania organizmu na podstawowe funkcje życiowe tj. oddychanie czy inne procesy fizjologiczne. Zresztą, czy ktoś z was lubi odmawiać sobie jedzenia i się głodzić? Ja nie byłabym w stanie tego robić i gwarantuje wam, że po tygodniu diety o bardzo niskiej kaloryczności będziecie mieli dosyć odchudzania do końca życia.

Pomyśl o odchudzaniu i o zmianie swoich nawyków żywieniowych z innej perspektywy. Potraktuj to jako przygodę, którą będziesz przeżywać do końca życia. Ona musi być przyjemna inaczej będziesz tylko czekać aż ta męczarnia się skończy.

Miesiąc bez burgera, to miesiąc stracony :)

Moje życie bez tych lodów nie miało by sensu
Jakie jest moje podejście do zdrowej diety?

Ja wyznaję zasadę 90/10. Przez 90% czasu jem zdrowe, zbilansowane posiłki. Jednak kiedy mam ochotę lub wychodzę ze znajomymi wykorzystuję mój margines 10% i jem nie do końca zdrowe rzeczy. Czasami zjem dobrego burgera, innym razem upiekę pizzę z przyjaciółmi, a jeszcze innym razem zjem pudełko lodów, bo mam akurat podły nastrój a jestem przecież kobietą. To nie sprawia jednak, że mój świat oraz dieta się wali. Następnego dnia wracam do moich ulubionych, zdrowych posiłków i ciesze się, że mogę dobrze odżywiać swoje ciało.

Dobrze jest mieć partnera do treningów, który będzie dodatkową motywacją
Czy dieta zadziała, jeśli chcę schudnąć?

Żeby schudnąć należy wytworzyć deficyt kaloryczny, czyli spalać więcej kalorii niż się zjadło lub przyjmować ich mniej niż organizm potrzebuje. Już ustaliliśmy, że nikt nie będzie się tutaj głodził. Czy to jest jasne? Żeby schudnąć, trzeba się więcej ruszać. Jeśli nie lubisz siłowni idź na basen, rolki, zajęcia taneczne albo na rower. Jest milion sposób spędzania czasu aktywnie, nawet na dywanie w domu można zrobić trening. Ponadto ruszaj się więcej w ciągu dnia. Czasami warto wybrać schody, przejść się do sklepu, który jest oddalony od domu dalej niż ten osiedlowy. To małe rzeczy, ale one naprawdę mają znaczenie w perspektywie tygodnia, miesiąca i roku.

DIETA 1800 KCAL DO POBRANIA 

Jeśli podoba ci się moje podejście do odżywiania, ale potrzebujesz indywidualnego podejścia napisz do mnie: owsiana.kontakt@gmail.com


You may also like

6 komentarzy:

  1. 4/5 posilkow w ciagu dnia na slodko..

    OdpowiedzUsuń
  2. To moje osobiste preferencje :) Kiedyś jadłam tylko na słono. Co kto lubi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem masz fajne podejście do diet i układanie jadłospisów świetnie ci wychodzi :) a masz może przepisy do lunch boxow do pracy chodzi mi o sałatki z makaronem,z ryżowym makaronem itp z góry dziekuje!

      Usuń
  3. Jak dla mnie super jadłospis!! Wszystko bardzo apetyczne. Prawdopodobnie skuszę się na nie jedno danie ;) No i to ciasto z kaszy jaglanej. Pewnie smakuje obłędnie!<3

    OdpowiedzUsuń
  4. Za duzo posiłków na slodko za malo warzyw :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy można np łączyć podwieczorek z drugim śniadaniem? Jestem przyzwyczajona do czterech posiłków co 3-4 h. Odchudzalam się ale tak wyszło że doszłam do tego ze jadłam o wiele mniej kcal niż powinnam. Chciałam dołożyć coś a że ćwiczę w domu to wolę 2 h po posiłku i wtedy na spokojnie wracam do domu z pracy a nie spieszę się aby tylko zjeść a później ciężko mi się ruszać. Jesteś za tym żeby dokładać kaloryczność do drugiego śniadania czy lepiej zostawić je jako lżejsze

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.