Zaczynam nowy cykl na blogu, czyli prosty obiad. Będę dzieliła się z wami moimi sprawdzonymi przepisami na ekspresowe dania. Dzisiejsza prop...

Prosty obiad bez glutenu: komosa, kurczak i pieczona cukinia

/
3 Comments
Zaczynam nowy cykl na blogu, czyli prosty obiad. Będę dzieliła się z wami moimi sprawdzonymi przepisami na ekspresowe dania. Dzisiejsza propozycja jest smaczna, zdrowa, możliwa do zapakowania do pracy i co najważniejsze przygotowanie zajmuje 20 minut!


Bardzo sycący posiłek bez glutenu, idealny dla osoby dbającej o linię.
Porcja zawiera ok 400 kcal.

Składniki:
(2 porcje)

100 g suchej komosy ryżowej (quinoa)
200 g piersi z kurczaka
cukinia
kalarepa
papryka czerwona
rukola
oliwa
łyżka sezamu

Przygotowanie:

Zaczynamy od ugotowania komosy. Komosę gotujemy ok 20 minut (jedna porcja komosy i dwie porcje wody). Gotujemy ją na małym ogniu pod przykryciem.

W międzyczasie kurczaka kroimy w kostkę, przyprawiamy solą, pieprzem i tymiankiem (lub ulubionymi przyprawami). Smażymy go na odrobinie oliwy, aż będzie miękki.

Następnie rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Cukinię kroimy w pół plastry, wrzucamy do miski i wlewamy łyżkę oliwy i wsypujemy łyżkę sezamu. Przyprawiamy solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Wkładamy do piekarnika na ok 10 min.

Kiedy komosa się gotuje, kurczak smaży, a cukinia piecze przygotowujemy warzywa. Myjemy rukolę, kroimy paprykę w kosteczkę, a kalarepę w słupki.

Ugotowaną komosę mieszamy z usmażonym kurczakiem. Jest wtedy o wiele smaczniejsza, kiedy smaki się połączą.

Na talerzu układamy rukolę, komosę z kurczakiem, upieczoną cukinię, a na wierzch kalarepę i paprykę.

Drugą porcję można zapakować na obiad do pracy.


You may also like

3 komentarze:

  1. Dziękuję Justyna, od ponad roku śledzę Twojego bloga, tak trzymaj; ) szybkie obiady to jest to, czego potrzebowałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.