Zazwyczaj stawiam w kuchni na proste przepisy. Ten wymaga trochę pracy, ale warto od czasu do czasu zrobić w kuchni coś bardziej kreatywnego...

Wegańskie Tacos

/
0 Comments
Zazwyczaj stawiam w kuchni na proste przepisy. Ten wymaga trochę pracy, ale warto od czasu do czasu zrobić w kuchni coś bardziej kreatywnego niż sałatka. Od dawna miałam ochotę na tacos, ale gotowe wrapy ze sklepu odstraszają mnie składem. Okazuje się, że zrobienie domowej wersji nie jest aż takie trudne. Jeśli umiesz smażyć naleśniki, to też ci się uda.



W związku z miesiącem diety roślinnej mój tacos jest bez mięsa. Dodatki można wybrać wedle własnego uznania. Mój brat dodał sobie kurczaka, w przyjaciółka szynkę parmeńską i serek kremowy zamiast hummusu :) Wy też się nie ograniczajcie i dodajcie to co macie w lodówce.


Wegańskie Tacos

Wrap
(6 sztuk)
100 g mąki kukurydzianej
50 g mąki gryczanej
50 g mąki ryżowej
2 łyżki oliwy
sól, pieprz, oregano
woda

Myślę, że można użyć dowolnej mąki pszennej lub orkiszowej. Przy mące bezglutenowej warto zmieszać kilka rodzajów, żeby ciasto się nie rozpadało. Ja użyłam takich, bo takie akurat miałam w domu i wyszło super.

W wysokim naczyniu umieściłam mąki z przyprawami i oliwą. Dolewałam wodę aż ciasto uzyskało konsystencję jak na naleśniki. Nie może być zbyt gęste, żeby dało się rozprowadzić na patelni.

Ciasto wylewałam na suchą i rozgrzaną patelnię. Dodatek oliwy w cieście sprawia, że ciasto nie przywiera do patelni. Smażyłam tak jak naleśniki.

Nadzienie:
Hummus (ja użyłam czosnkowego)
Sałata / rukola
Ulubione warzywa
Awokado
Pestki dyni / sezam
Fasola / tofu

Nadzienie to już wasza wyobraźnia. Ja użyłam hummusu jako źródła białka i smarowidła. Można dodać dowolne, ulubione warzywa. Warto dodać skropione cytryną awokado dla niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Ja dodałam też sezam, ale świetnie sprawdzą się też pestki dyni lub słonecznika.


You may also like

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.