Nie dajcie sobie wmówić, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, bo każdy posiłek jest tak samo ważny dla naszego zdrowia. Dla ...

Wegańskie śniadanie bez glutenu (węglowodanowe)

/
0 Comments
Nie dajcie sobie wmówić, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, bo każdy posiłek jest tak samo ważny dla naszego zdrowia. Dla mnie śniadanie ma jednak szczególne znaczenie, bo to od niego zależy jak rozpocznę dzień. Przy śniadaniu nie lubię się śpieszyć, chcę mieć chwilę dla siebie. Jestem w stanie poświęcić 15 minut snu, żeby zrobić sobie rano coś pysznego. 



Mam kilka takich dań, które "nigdy mi się nie znudzą". Często robię jedną potrawę przez miesiąc dzień w dzień, a później nie mogę na nią patrzeć. Cóż, tak już mam. Wyjątkiem jest owsianka, która naprawdę nigdy mi się nie znudzi :) A to dlatego, że można ją zrobić na milion sposobów i zawsze będzie pyszna. 

Spokojnie, mam też kilka pomysłów dla tych, co za owsianką nie przepadają.

Jak gotuję owsiankę?

Składniki:
50 g płatków owsianych bezglutenowych
250 ml mleka roślinnego (najczęściej sojowe z wapniem)
coś słodkiego (daktyle, banan, syrop klonowy, syrop z agawy, ksylitol)
dodatki (owoce, masło orzechowe, orzechy, nasiona, wiórki, pestki)

Sposób wykonania:
Płatki zalewam mlekiem i dodaję kilka suszonych daktyli pokrojonych w kostkę dla słodkiego smaku. Czasami zamiast daktyli do posłodzenia używam rozgniecionego banana. Możecie dodać syrop klonowy, syrop z agawy lub ksylitol. Ja jednak wolę dodać suszone owoce lub banana, żeby moja owsianka miała więcej witamin i składników odżywczych. Gotuję ją 2-3 minuty. Przekładam do miseczki i dekoruję. Staram się dodać jak najwięcej dodatków, żeby śniadanie było bogate w witaminy i składniki mineralne. To bardzo ważne zwłaszcza przy dietach eliminacyjnych tj. weganizm.

Owsianka na mleku sojowym z rozgniecionym bananem udekorowana kiwi, malinami mrożonymi, bananem, chia, masłem orzechowym i gryką ekspandowaną
Owsianka na mleku sojowym z daktylami udekorowana bananem, chia, masłem orzechowym i kaszą jaglaną ekspandowaną

Owsianka na mleku sojowym z daktylami udekorowana bananem, gorzką czekoladą, malinami mrożonymi i kaszą jaglaną ekspandowaną

Owsianka na mleku sojowym z daktylami i kakao udekorowana pomarańczą
Jaglanka na mleku sojowym z rozgniecionym bananem udekorowana mrożonymi truskawkami, masłem orzechowym i gryką ekspandowaną
Tak dla odmiany od płatków owsianych czasami używam płatków jaglanych. Naturalnie lepiej jest jeść kaszę, ale jeśli rano nie mam 20 minut żeby ją ugotować, płatki sprawdzają się idealnie. Przygotowanie takiego śniadania zajmuje 3 minuty.

Płatki gryczane gotowane na mleku sojowym z daktylami i kakao udekorowane migdałami, mrożonymi truskawkami i gryką ekspandowaną

Nie powinniśmy ograniczać naszej diety do jednego produktu. Przez to, że jadam owsianki prawie codziennie (niekoniecznie na śniadanie, często też na kolacje) używam do nich naprzemiennie płatków owsianych, jaglanych i gryczanych. Dodaję też różne orzechy lub masło orzechowe. Dorzucam orzechy i nasiona. W ten sposób nie narażam się na niedobory witamin i składników mineralnych.

Komosa ryżowa gotowana na mleku kokosowym z daktylami udekorowana malinami, masłem orzechowym, pestkami dyni i gryką ekspandowaną

Komosa na słodko

50 g komosy
szklanka płynu (u mnie woda wymieszana z mlekiem roślinnym)
kilka suszonych daktyli
dodatki

Komosę i daktyle posiekane w kostkę gotuję na mleku ok 20 minut. Przekładam do miseczki i dekoruję.

Jaglany budyń bananowy z solonym karmelem z masła orzechowego
Ten karmel... Musicie tego spróbować! Jest bardzo prosty i uzależniający. Przepis na budyń z karmelem TUTAJ.

Owsianka na mleku sojowym z solonym karmelem, chia i gryką ekspandowaną
Żeby nie było, że owsianka mi się znudziła :) Z tym karmelem jest najlepsza!

Wegański jogurt z mleka kokosowego, mrożone porzeczki podgrzane w rondelku z ksylitolem, domowe musli bezglutenowe
Zrobienie domowego musli jest dziecinnie proste. Robisz raz, pakujesz w szczelny pojemnik i cieszysz się musli bez dodatku cukru i niepotrzebnych konserwantów przez długi czas. Przepis na moje musli znajdziesz TUTAJ.
Smoothie bowl z mrożonych malin i porzeczki, banana, mleka sojowego i płatków owsianych udekorowane owocami, gryką, chia, kokosem i orzechami włoskimi.
Bardzo prosta i odżywcza opcja! Wystarczy zmiksować mrożone owoce z dodatkiem roślinnego mleka i płatków owsianych lub jaglanych, przełożyć do miseczki i udekorować.

Zrobienie śniadanie zajmuje mi często tylko 5 minut. Nie opuszczaj śniadania tylko dlatego, że nie masz czasu. Wstań kilkanaście minut wcześniej, zrób sobie coś pysznego i dobrze zacznij dzień :)


You may also like

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.