Dziś minął tydzień od kiedy zdecydowałam się na wyzwanie miesięcznej diety wegańskiej. Czy dieta roślinna okazała się tak trudna i bez ...

Co jem w ciągu dnia? Vegan foodbook

/
4 Comments
Dziś minął tydzień od kiedy zdecydowałam się na wyzwanie miesięcznej diety wegańskiej. Czy dieta roślinna okazała się tak trudna i bez smaku jak wszyscy mówią?


Kiedy byłam wegetarianką w liceum moja dieta bez mięsa była monotematyczna i trochę trudna w realizacji. Nie miałam takiej wiedzy, nie było tyle wegańskich blogów i inspiracji w internecie, a zdrowe jedzenie stawało się dopiero modne. Z tego powodu bałam się, że marzec na diecie roślinnej będzie trudny do przeżycia. Okazało się, że bardzo się myliłam kiedy myślałam, że nie potrafię żyć bez jajek i kurczaka w sałatce. Teraz się boję, że zostanę z dietą roślinną na dłużej :)

Jak wiecie do tej pory jadłam dużo mięsa i jajek, więc musiałam totalnie zmienić moje posiłki. Staram się teraz testować nowe przepisy, a inspiracje czerpię oczywiście z wegańskich blogów i instagrama. Dbam o to, żeby posiłki zawierały jak najwięcej różnokolorowych warzyw, rośliny strączkowe jako źródło białka oraz nasiona i orzechy jako źródła zdrowych tłuszczów.

Nadal staram się, żeby dwa pierwsze posiłki lub przynajmniej śniadanie było białkowo tłuszczowe, co na diecie roślinnej jest nieco trudniejsze. Słodkie posiłki jem zwykle w drugiej połowie dnia.

Śniadanie

Domowy hummus z wędzoną papryką, pieczona cukinia z sezamem, awokado z cebulką, papryka i rukola
II posiłek

Curry z ciecierzycy i papryki z pełnoziarnistym ryżem jaśminowym

III Posiłek

Zupa pomidorowa z kaszą jaglaną
Zupy to jest coś, czego ]przez długi czas nie doceniałam. Ostatnio regularnie gotuję zupy i przechowuję w lodówce 2-3 dni. Przepis na najlepszą pomidorową znajdziecie TUTAJ

Przekąska

Kulki mocy
Przyznaje, że na diecie roślinnej częściej jestem głodna. Czasami potrzebuje małej przekąski. Kulki mocy sprawdzają się świetnie, bo mają sporo białka i tłuszczów roślinnych oraz dużo wartości odżywczych. Przepis na moje kulki mocy znajdziecie TUTAJ.

Kolacja

Owsianka z płatków bezglutenowych na mleku sojowym z bananem, malinami, masłem orzechowym i gryką ekspandowaną.


You may also like

4 komentarze:

  1. Czemu najpierw wytrawne posiłki a dopiero potem słodkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że po zjedzeniu śniadania bez węglowodanów jestem syta na dłużej. Po owsiance jestem bardzo szybko głodna. Po dużej dawce węglowodanów robimy się senni. Nie lubię być taka przymulona rano. Wolę zjeść słodki, węglowodanowy posiłek przed snem, żeby lepiej mi się spało. Ale to jest moja osobista preferencja, choć wiele osób to potwierdza.

      Usuń
  2. Aż mi ślinka pociekła. Czekam tylko, aż nowy sklep VegePaka się otworzy i wtedy kupię całe mnóstwo produktów wegańskich do swojej kuchni i będę eksperymentować.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.