Większość dietetyków powie, że to bardzo proste pytanie, a odpowiedź banalna. Oczywiście, że 5 i to najlepiej co trzy godziny. Ja mam jednak...

Ile jeść posiłków dziennie?

/
0 Comments
Większość dietetyków powie, że to bardzo proste pytanie, a odpowiedź banalna. Oczywiście, że 5 i to najlepiej co trzy godziny. Ja mam jednak nieco inne zdanie na ten temat i odpowiem...



to zależy.

Jestem w stanie doszukać się genezy wielu mitów żywieniowych. Ale nie wiem o co chodzi z tymi pięcioma posiłkami dziennie. Skąd wziął się ten pomysł? Gdzie są dowody naukowe popierające tę tezę?

Otóż takich dowodów nie ma. Owszem są badania dotyczące ilości spożywanych posiłków w kontekście skuteczności diety redukcyjnej. A wiecie co wykazały? Wykazały, że nie ma istotnych statystycznie różnic w grupach jedzących 3 lub 5 posiłków.

Od czego powinna zależeć ilość spożywanych posiłków?

Najważniejszym czynnikiem są twoje osobiste preferencje oraz styl życia. Jedni mają czas na zjedzenie 5 posiłków dziennie, a inni mają tylko jedną przerwę w pracy i nie mają takiej możliwości.

Jedzenie 5 posiłków nie jest łatwe, bo trzeba je najpierw przygotować, a później ze sobą zabrać. Na początku mojej przygody ze zmianą diety na zdrowszą nosiłam ze sobą te wszystkie pojemniki i jadłam co 3 godziny. Jestem osobą bardzo zdeterminowaną, jeśli chodzi o dietę, więc rzeczywiście się tego trzymałam. Ktoś inny szybko może się zniechęcić przymusem noszenia 4 pojemników i pilnowania czasu spożywanych posiłków.

Czy warto jest kogoś zmuszać do jedzenia 5 posiłków?

Moim zdaniem absolutnie nie. Każdy powinien sam zdecydować o tym ile razy dziennie chce jeść. Ja już dawno odeszłam od tego systemu i jem zazwyczaj cztery lub trzy posiłki dziennie. Tak jest mi wygodniej i łatwiej.

Zauważyłam też, że jedząc 5 lub nawet 6 posiłków dziennie byłam wciąż głodna. Cały czas myślałam o jedzeniu i nigdy nie byłam syta. Jedząc większe posiłki mogę zapomnieć na chwilę o głodzie i skupić się na innych, ważniejszych rzeczach.

Jeśli tobie odpowiada jedzenie 5 posiłków to super. Jeśli lepiej kontrolujesz w ten sposób głód i lubisz jeść częściej i mniej to rób tak dalej. To twoja dieta i powinna w stu procentach odpowiadać twoim preferencjom.

Co jest ważne kiedy chcesz schudnąć?

Najważniejszy jest bilans energetyczny. Jesz zbyt dużo? Tyjesz. Jesz mniej niż wynosi twoje zapotrzebowanie energetyczne? Chudniesz. To bardzo proste.

Co prawda jestem daleka od liczenia każdej kalorii i myślę, że poza ilością bardzo ważna jest jakość. Niestety nie można też się oszukiwać i jeść zdrowe produkty do oporu. We wszystkim należy zachować umiar i zdrowy rozsądek. Jednakże jedzenie 5 posiłków dziennie nie jest konieczne, by schudnąć.


You may also like

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.