Na świecie mamy setki diet, tysiące podjeść do żywienia oraz milion specjalistów od odchudzania. Redukcja masy ciała to temat, który jest za...

5 najpopularniejszych błędów podczas odchudzania

/
3 Comments
Na świecie mamy setki diet, tysiące podjeść do żywienia oraz milion specjalistów od odchudzania. Redukcja masy ciała to temat, który jest zawsze na topie. Sama popełniałam w przeszłości mnóstwo błędów związanych z odchudzaniem. Jakie są najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać?


Poza jedzeniem pączków, jest kilka poważnych błędów żywieniowych, które popełnia każda osoba starająca się zrzucić zbędne kilogramy. Sprawdź, czy ty również ich nie popełniasz :)

1. Stosowanie ekstremalnych lub egzotycznych diet

Kiedy miałam 16 lat spędziłam dużo czasu w internecie szukając diety, która pomoże mi szybko i skutecznie schudnąć. Może i uda Ci się szybko schudnąć 5 kg na diecie cud, ale na pewno nie będzie to skuteczna metoda, bo efekt jojo masz jak w banku. Zresztą, na pewno już tego doświadczyłaś. Po kilkunastu nieudolnych próbach stosowania głodówek oraz diet kapuścianych poszłam po rozum do głowy. Wyrzuciłam z diety słodycze, napoje oraz inne śmieci, zaczęłam jeść zbilansowane posiłki i wprowadziłam w życie aktywność fizyczną. Co prawda nie udało mi się osiągnąć wymarzonych rezultatów w tydzień, jednak takie podejście okazało się najskuteczniejsze. 

2. Zbyt niska podaż energii

Ciężko mi uwierzyć, że ktokolwiek stosuje jeszcze diety 1000 kcal oraz głodówki. Nasze ciało ma niesamowite zdolności adaptacyjne. Jeśli nie będziesz jeść wystarczająco dużo, twój metabolizm zwolni, stracisz energię do życia, a twoje ciało przystosuje się do życia przy niskiej podaży energii. Zbyt drastyczne cięcie podaży energii nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jeśli tak bardzo zależy Ci na liczeniu kalorii, oblicz swoją CPM, a następnie zmniejsz tę liczbę maksymalnie o 30%. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne oraz jak rozpisać udział makroskładników dowiesz się TUTAJ.

3. Zapominanie o tym, że napoje oraz soki też mają kalorie

Jedna szklanka soku to minimum 120 kcal. Puszka coli to już 140 kcal. O ile w świeżo wyciskanym soku znajdziemy witaminy oraz składniki mineralne, o tyle gazowane napoje to puste kalorie, które nakręcają nam apetyt. Firmy produkujące świeże soki, starają się nam wmówić, że picie takich soków to najlepsze, co możesz zrobić dla swojego organizmu. Nie. Najlepsze jest jedzenie dużej ilości surowych warzyw oraz niewielkiej ilości surowych owoców. Soki składają się głownie z węglowodanów oraz pozbawione są błonnika, który świetnie wspomaga proces odchudzania i zapewnia poczucie sytości. Dlatego jeśli chcesz dostarczyć sobie witamin staraj się wybierać sałatki, które cię nasycą, a nie soki, który rozbudzą Twój apetyt. 

4. Naśladowanie innych i kopiowanie diet

Nie ma jednej skutecznej diety i jednego właściwego systemu żywieniowego. Prawda jest taka, że każda w miarę racjonalnie przemyślana dieta odchudzająca, będzie spełniać swoja rolę o ile będzie przestrzegana. Dlatego musisz znaleźć dietę, która będzie odpowiadała ci smakiem oraz będzie dopasowana do twojego stylu życia oraz umiejętności kulinarnych. Ktoś, kto nie lubi mięsa nie wytrwa zbyt długo na diecie paleo. Ktoś, kto kocha ryż i makaron nie wytrwa na diecie nisko węglowodanowej. Nie chodzi o to by się katować kopiując dietę osoby, której sylwetka cię inspiruje. Chodzi o to, by znaleźć racjonalną dietę, która będzie odpowiadała twoim indywidualnym potrzebom.

5. Podjadanie "zdrowych" przekąsek

W sklepach jest masa rzeczy, które mają na etykiecie napis fit i zdjęcie szczupłej sylwetki. Pamiętam jak kilka lat temu zjadałam całe opakowanie ciastek owsianych z żurawiną, bo uważałam je za zdrową przekąskę. Takie ciastka mają taką samą ilość kalorii, co zwykłe ciastka, ale sprawiają wrażenie zdrowszych i zmniejszają nasze poczucie winy. Tak samo jest z jedzeniem suszonych owoców oraz orzechów w ramach przekąski. W rozsądnych ilościach są one źródłem ważnych składników mineralnych oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Nie można jednak zajadać się nimi bezkarnie, bo nasza waga będzie stała w miejscu, a frustracja będzie wzrastała. 

Kupując dietetyczne produkty należy wnikliwie przeanalizować etykietę, żeby uniknąć rozczarowania. Fit musli, batony, ciastka oraz wafle są takie tylko z nazwy. Nie warto wydawać na nie pieniędzy, bo zawierają one w składzie cukier i wiele konserwantów. Lepiej jest stawiać na pełnowartościowe posiłki i nie zapychać się dietetycznymi przekąskami. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego zrób omlet na słodko, budyń z kaszy jaglanej albo ciekawe placuszki. Nie wybieraj drogi na skróty. 

Poproszę pizzę i colę zero :)
Jest wiele innych błędów, które są często popełniane podczas odchudzania. To są błędy, które sama popełniałam kilka lat temu. Teraz sama jestem na diecie redukcyjnej i mam do zrzucenia kilka dobrych kilogramów, ale robię to z większą wiedzą i świadomością. Zdarza ci się popełniać, któryś z tych błędów?


You may also like

3 komentarze:

  1. Jeszcze dodam: ograniczenie tłuszczów. Bo przecież fałdki na brzuchu najlepiej wyeliminować poprzez odstawienie tłuszczu z diety. Ups, to jednak tak nie działa.

    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swieta prawda! Smazylam kiedys jajka na patelni bez tluszczu :p

      Usuń
  2. Hej! Czytam Twojego bloga regularnie, ale ciągle mi mało. Za mało wpisów, przepisów i rad! :D Mam niedosyt i chcę więcej! Poza tym, mam prośbę czy mogłabyś zrobić wpis o bieganiu zimą? Mam tu na myśli odpowiednią odzież, sposoby motywowania się i patent jak się nie przeziębić :D Swoją przygodę z bieganiem zaczęłam w wakacje, wcześniej nigdy nie biegałam. I byłam taka dumna, że wypracowałam sobie już całkiem dobrą kondycję aż do teraz, gdy coraz ciężej wyjść mi pobiegać ze względu na pogodę, a do tego każdy bieg kończy się katarem. Wiem, że mogłabym się przerzucić na siłownię, ale takie treningi nie są dla mnie i nie sprawiają mi żadnej przyjemności. A bieganie naprawdę polubiłam! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.