Każdy z nas oczekuje gotowych i szybkich rozwiązań. Stąd popularność diety dukana czy siedmiodniowej diety cud. Niestety odchudzanie nie jes...

Jak pozbyć się uzależnienia od cukru? | VIDEO |

/
5 Comments
Każdy z nas oczekuje gotowych i szybkich rozwiązań. Stąd popularność diety dukana czy siedmiodniowej diety cud. Niestety odchudzanie nie jest taką prostą sprawą. Musisz zdecydować czego chcesz. Czy chcesz schudnąć szybko, później wrócić do dawnych nawyków żywieniowych i poczekać aż zgubione kilogramy powrócą z nawiązką? A może jednak chcesz powoli zmienić swoje ciało, porzucić złe nawyki żywieniowe i poprawić swoje życie?


Ta decyzja nie jest prosta. Wybór pierwszej opcji zazwyczaj kończy się katastrofą. Natomiast druga opcja wymaga wiele pracy, cierpliwości i silnej woli, ale jest naprawdę skuteczna.

Pierwszym krokiem w stronę uzdrowienia twojego ciała będzie pozbycie się cukru z twojego życia. Wiem, brzmi strasznie, ale nie klikaj jeszcze czerwonego krzyżyka. W ostatnim wpisie mówiła wam, dlaczego warto wyeliminować z diety cukier. Dziś powiem wam jak to zrobić.

Stawiaj małe kroki

Każdy z was jest na innym etapie i każdy z was ma inne nawyki. Jedni nadal jedzą dużo słodyczy, inni wiedzą już co to komosa ryżowa i crossfit.

Nie rzucaj się na głęboką wodę, bo jest duże prawdopodobieństwo, że nie spodoba Ci się życie bez cukru i poniesiesz porażkę.

Wyznacz sobie cel

Jeśli jesteś osobą początkującą, niech to będzie zero cukru do kawy i herbaty przez cały miesiąc. Po miesiącu nawet nie będziesz mieć ochoty na powrót do słodzonych napojów.

Kolejnym celem może być miesiąc bez słodyczy oraz słodzonych napojów. Miesiąc to nie jest długo. Przekonasz się, że da się bez żyć bez tych słodkich produktów.


Moim aktualnym celem, który realizuje od stycznia, jest całkowita eliminacja cukru z diety oraz ograniczenie węglowodanów. Nie używam cukru, nie jem żadnych słodyczy, a węglowodany jem tylko w dwóch ostatnich posiłkach.

Nie kupuj cukru ani słodyczy

Ja nie ufam sobie w tej kwestii. Mam bardzo silną wolę, ale też jestem człowiekiem i kocham lody oraz czekoladę. Jeśli ich nie mam w domu, to ich nie zjadam. Proste. Gdy jestem w sklepie, nie ma ich na liście moich zakupów i absolutnie nie mogą się znaleźć w moim koszyku. Tobie też nie ufam, więc nie kupuj słodyczy!

Powiedz wszystkim wokół, że rzucasz cukier

Na mnie ten sposób działa najbardziej. Jeśli obiecam coś publicznie, muszę dotrzymać słowa. Dlatego stworzyłam dla nas nowe wydarzenie na facebooku, w którym razem będziemy się wspierać. Niech Twoi znajomi dowiedzą się, że rezygnujesz z cukru. Głupio będzie, jeśli zamówisz przy nich ciasto na deser :)


Nie zniechęcaj się i ucz się na błędach

Nie pozwól, żeby jeden dzień porażki przerodził się w dwa dni. Dwa dni w tydzień, a tydzień w miesiąc. Miałeś zły dzień i zjadłeś całą czekoladę? Trudno, nawet najlepszym się zdarza. To jednak nie koniec świata, a życie toczy się dalej. Zastanów się jak następnym razem uniknąć takich sytuacji i pod żadnym pozorem się nie poddawaj.




Jestem dumna, że cukier nie rządzi już moim życiem. Zajęło mi to jednak bardzo dużo czasu i nadal nie jest idealnie. Czasami mam tak zły dzień, że zjadam całe pudełko lodów. Nie załamuje się jednak i wracam na właściwe tory. Od kiedy wyeliminowałam cukier z diety czuje się milion razy lepiej i jestem o wiele szczęśliwsza. Nie miewam już zachcianek ani spadków energii. To może wydawać się nierealne, ale od kiedy cukier zastąpiłam tłuszczem mam lepszy humor na co dzień. I nie tylko ja to u siebie zaobserwowałam.

Nie masz nic do stracenia. Dołącz do wydarzenia na facebooku, wydrukuj tabelkę i pozbądź się cukru z twojego życia! A więc... jaka jest twoja decyzja?


You may also like

5 komentarzy:

  1. Megaaa! Tzn u mnie w życiu zmiany już od jakiegoś czasu - przynajmniej takie bardziej "świadome żywienie". A co do czekolady - moja babcia (pielęgniarka) zwraca mi zawsze uwagę, że jednorazowe pochłonięcie całej tabliczki czekolady to bardzo dobry dowód na to, że mamy niedobór magnezu :D w tej prostej formie organizm to komunikuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno nasz organizm wysyła nam sygnały o niedoborach poprzez zachcianki. Co do tej czekolady to raczej obwiniałabym uzaleznienie od słodyczy :D

      Usuń
  2. Na początku jest trudno, ale warto ten cukier wyeliminować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Węglowodany powinno się jeść rano bo dają nam energię na cały dzień. A wieczorem do snu tej energii nie potrzebujemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Węglowodany powodują wyrzut insuliny. Po takim węglowodanowym śniadaniu czujemy się szybko głodni i senni. Jedząc węglowodany na kolację mamy lepszy sen.

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.