Chcesz zdrowo się odżywiać, ale nie wiesz od czego zacząć? Mam dla Ciebie zdrowy jadłospis na 7 dni z prostymi przepisami! Na co czekasz? S...

Zdrowy jadłospis na 7 dni #1

/
19 Comments
Chcesz zdrowo się odżywiać, ale nie wiesz od czego zacząć? Mam dla Ciebie zdrowy jadłospis na 7 dni z prostymi przepisami! Na co czekasz? Spróbuj!


Cztery lata temu wyglądałam tak, jak na zdjęciu po lewej. Poza zmianą sylwetki dużo zmieniło się w moim życiu. Kiedyś kochałam słodycze, czipsy i tłuste schabowe. Teraz kocham czyste jedzenie i podnoszenie ciężarów. Jestem taka sama jak TY. Ja też kiedyś zaczynałam. Wtedy to było wielkie wyzwanie. Teraz nie wyobrażam sobie innego życia. Nie czekaj, zacznij już dziś!

Stworzyłam dla was bardzo prosty jadłospis, który pomoże wam wdrożyć w życie zasady zdrowego żywienia i pomoże wam odzwyczaić się od słodyczy.

Ten jadłospis nie jest idealny, ale idealnie nadaje się na początek. Ja do niedawna jadłam właśnie w ten sposób. Miała kilka ulubionych potraw, które jadłam na zmianę.

Zdrowe odżywianie jest PROSTE.

Nie czekaj na idealny moment. Zrób zakupy, posprzątaj lodówkę, wyrzuć śmieciowe żarcie z domu. Zacznij już dziś!

Nie musisz sztywno trzymać się jadłospisu. Możesz wymieniać posiłki z innych dni. Możesz zrobić coś podobnego. TO TYLKO PRZYKŁAD. Chcę, żebyście zobaczyli, że to naprawdę nie jest skomplikowane :)

Mówisz, że zdrowa dieta jest nudna i niesmaczna? Nie zgodzę się z Tobą ;)


Dzień 1

Śniadanie: OMLET OWSIANY
II Śniadanie: Kanapki (pełnoziarnisty chleb, sałata, szynka, warzywa)
Obiad: SPAGHETTI Z KURCZAKIEM I SOSEM POMIDOROWYM
Kolacja: Twarożek z dżemem i DOMOWYM MUSLI (może być kupione, ale bez cukru!)

Dzień 2

Śniadanie: Owsianka z owocami (ja robię tak -> PRZEPIS)
II Śniadanie: Jogurt naturalny z DOMOWYM MUSLI + banan
Obiad: SAŁATKA Z KURCZAKIEM
Kolacja: Spaghetti z poprzedniego dnia

Dzień 3

Śniadanie: Jajecznica z 2-3 jajek, dwie kanapki z pełnoziarnistego chleba, szynki i warzyw
II Śniadanie: Jabłko, garść dowolnych orzechów
Obiad: Pierś z kurczaka, ziemniaki, warzywa na patelnię
Kolacja: Smoothie (zblendowany jogurt naturalny, banan, mrożone truskawki lub inne owoce)

Dzień 4

Śniadanie: OMLET Z JARMUŻEM / SZPINAKIEM
II Śniadanie: Serek wiejski, kanapka z pełnoziarnistego pieczywa
Obiad: Schab smażony bez panierki, ziemniaki, surówka z kiszonej kapusty
Kolacja: Smoothie (zblendowany jarmuż/szpinak, banan, pomarańcza, woda)

Dzień 5

Śniadanie: Owsianka z owocami
II Śniadanie: Smoothie (zblendowany jogurt naturalny, banan, mrożone truskawki lub inne owoce)
Obiad: FRYTKI Z SELERA, pieczona ryba
Kolacja: Omlet z warzywami

Dzień 6

Śniadanie: CZEKOLADOWY BUDYŃ Z KASZY JAGLANEJ
II Śniadanie: JABŁKA ZAPIEKANE POD KRUSZONKĄ
Obiad: Pierś z kurczaka, ryż, warzywa na patelnię
Kolacja: Jajecznica, grahamka, warzywa, które masz w lodówce

Dzień 7

Śniadanie: DIETETYCZNE NALEŚNIKI
II Śniadanie: JABŁKA ZAPIEKANE POD KRUSZONKĄ
Obiad: Pełnoziarnisty makaron z łyżką zielonego pesto, kurczak
Kolacja: Serek wiejski, grahamka, pomidor


You may also like

19 komentarzy:

  1. Jak przygotować pierś z kurczaka nie używając tłuszczu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie należy się bać tłuszczu w diecie ;) Można go usmażyć na niewielkiej ilości tłuszczu, ale bez panierki.
      Jeśli koniecznie chcesz przygotować go bez tłuszczu możesz upiec kurczaka w naczyniu żaroodpornym lub rękawie do pieczenia.

      Usuń
  2. A ja mam pytanie ile to jest kalorii tak "na oko " spożywanych jednego dnia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że 1500-2000 max. To niewiele. Nie powinno się schodzić niżej bo do niczego to nie prowadzi. Lepiej jest wypracować zdrowe nawyki, a waga sama będzie szła powoli w dół.

      Usuń
  3. Czy tylko u mnie gdy klikam ( dzień 1 ) na omlet owsiany, jest przepis na spaghetti ? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już poprawiłam ;) Teraz powinno działać

      Usuń
  4. Zamierzam to zastosować od jutra. Zobaczymy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę wytrwałości ;) Nie poddawaj się!

      Usuń
  5. Dlaczego tylko 4 posiłki ? Ja jem 5 razy co 3-3.5 godziny, czy to znaczy że źle robię ? Powiedz jak żyć 😃

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jadłam kiedyś 6 posiłków jeśli rano wstawałam. Możesz jeść jeszcze podwieczorek ;) wiem, że większość ludzi nie je tak często, dlatego ułożylam jadłospis na cztery posiłki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja bardzo się ciesze z 4 posiłków! Chodząc do pracy, przygotowanie 5 posiłków jest dla mnie kłopotliwe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Korzystam z przepisów, stopniowo wprowadzam je do swojej diety, mam nadzieję, że niedługo uda mi się całkowicie na nie przerzucić. Wrzucaj kolejne przepisy jeżeli tylko możesz. Będę super szczęśliwa :D !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę się starać dodawać jak najwięcej ;)

      Usuń
  10. Przestrzegałem tej diety przez tydzień, z tym że liczyłem kalorie. Ograniczając węglowodany mogłem jeszcze dodać jogurt między obiadem i kolacją, a i tak nie przekraczałem 1500 kCal. Do tego sport, głównie bieganie interwałowe. Efekt = 3.5 kg mniej. Co prawda dla mnie to tylko 3% wagi początkowej, no i na starcie idzie szybciej, ale jestem bardzo zadowolony!

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę powiedzieć, że bardzo mi się podoba ta dieta owsiana, oj bardzo, chyba zacznę się odchudzać :-). Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  12. super przepisy. Właśnie zaczynam wprowadzać w domu zdrowe odzywianie. Mam tylko jeden problem .Dzień zaczynamy o siódmej rano , śniadanie, drugie zabieramy do pracy ale do domu wracamy dopiero około 17 stej i dopiero przyrządzam obiadokolację, idziemy spać około 24. Nie wiem jak racjonalnie rozłożyć posiłki. Proszę Cie o pomoc. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba najlepsza będzie tutaj tzw. dieta pudełkowa

      Usuń
  13. A w jakich godzinach jesz te posilki?

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.