Mam nadzieję, że trzymacie się noworocznych postanowień, a moje jadłospisy wam w tym pomagają. Mam dla was kolejny jadłospis z prostymi i s...

Zdrowy jadłospis na 7 dni #2

/
7 Comments
Mam nadzieję, że trzymacie się noworocznych postanowień, a moje jadłospisy wam w tym pomagają. Mam dla was kolejny jadłospis z prostymi i szybkimi przepisami. 


TUTAJ znajdziesz pierwszy zdrowy jadłospis.

Ten jadłospis nie jest idealny, ale idealnie nadaje się na początek. Ja do niedawna jadłam właśnie w ten sposób. Miała kilka ulubionych potraw, które jadłam na zmianę.

Zdrowe odżywianie jest PROSTE.

Nie czekaj na idealny moment. Zrób zakupy, posprzątaj lodówkę, wyrzuć śmieciowe żarcie z domu. Zacznij już dziś!

Nie musisz sztywno trzymać się jadłospisu. Możesz wymieniać posiłki z innych dni. Możesz zrobić coś podobnego. TO TYLKO PRZYKŁAD. Chcę, żebyście zobaczyli, że to naprawdę nie jest skomplikowane :)

Dzień 1

Śniadanie: Owsianka (3 łyżki płatków, szkl mleka, rodzynki, jabłko)
II Śniadanie: Smoothie (mały jogurt naturalny, banan, mrożone truskawki)
Obiad: Ziemniaki, 2 jajka sadzone, mizeria na jogurcie naturalnym
Kolacja: Serek wiejski wymieszany z posiekaną rzodkiewką i szczypiorkiem

Dzień 2

Śniadanie: 2-3 ugotowane jajka, papryka, 1/2 awokado (skropione cytryną + cebulka, sól, pieprz)
II Śniadanie: 3-4 wafle ryżowe posmarowane masłem orzechowym + plasterki banana na wierzch
Obiad: Pełnoziarnisty makaron z pesto i kurczakiem (Makaron gotujemy al dente, smażymy kurczaka pokrojonego w kawałki. Na patelnię wrzucamy makaron, dwie łyżki zielonego pesto i mieszamy. Można posypać uprażonym słonecznikiem i kiełkami)
Kolacja: OMLET OWSIANY polany jogurtem naturalnym plus ulubione owoce

Dzień 3

Śniadanie: Kakao, 3-4 wafle ryżowe posmarowane masłem orzechowym + plasterki banana
II Śniadanie: Jogurt naturalny z musli, banan
Obiad: Pełnoziarnista tortilla, sałata, domowy sos czosnkowy, kurczak, pomidor, papryka cebula
Kolacja: CZEKOLADOWY BUDYŃ Z KASZY JAGLANEJ

Dzień 4

Śniadanie: Jajecznica ze szczypiorkiem, dwie kanapki z pełnoziarnistego pieczywa
II Śniadanie: Pełnoziarnista tortilla z poprzedniego dnia, sałata, domowy sos czosnkowy, kurczak, pomidor, papryka cebula
Obiad: Frytki z batatów, pieczona pierś z kurczaka, mizeria na jogurcie naturalnym
Kolacja: Twarożek z bananem i kiwi (Zgniatamy banana widelcem, dodajemy 100 g twarogu i dalej zgniatamy. Jak będzie gładka konsystencja dorzucamy na wierzch pokrojone w kostkę kiwi)

Dzień 5

Śniadanie: Owsianka (3 łyżki płatków, szkl mleka, owoce)
II Śniadanie: Smoothie (mały jogurt naturalny, banan, mrożone truskawki)
Obiad: Kawałek pieczonego przez 7 minut w 180' (125g) łososia wędzonego na gorąco (np. Marinero z biedronki) + ryż + sałatka (mix sałat, pomidor, oliwa)
Kolacja: Sałatka (brokuł, ser feta, prażone ziarna słonecznika + domowy sos czosnkowy)

Dzień 6

Śniadanie: OMLET Z JARMUŻEM/szpinakiem
II Śniadanie: Kawa/herbata, RAFAELLO Z KASZY JAGLANEJ
Obiad: Schab smażony bez panierki, kasza gryczana, surówka z kiszonej kapusty
Kolacja: Sałatka (brokuł, ser feta, prażone ziarna słonecznika + domowy sos czosnkowy)

Dzień 7

Śniadanie: DIETETYCZNE NALEŚNIKI
II Śniadanie: Kawa/herbata, RAFAELLO Z KASZY JAGLANEJ
Obiad: Roladki z kurczaka, ryż, sałatka (np. TAKIE)
Kolacja: 3-4 wafle ryżowe posmarowane masłem orzechowym + plasterki banana na wierzch


You may also like

7 komentarzy:

  1. Z ilu jaj proponujesz zrobić jajecznicę na śniadanie ? ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj jem 3 ;) Ale to zależy od Twojego zapotrzebowania energetycznego. Jeśli dużo trenujesz, możesz zjeść nawet 6. A jeśli siedzisz za biurkiem i masz mały brzuszek to 2. Zjedz tyle, żeby być najedzonym ;)

      Usuń
  2. Widziałam ostatnio na Twoim blogu taki fajny przepis. Nie pamiętam dokładnie, ale kojarzę, że był w nim makaron pełnoziarnisty, różyczki brokułów, ser feta i chyba ziarna słonecznika. Mogłabyś napisać, w którym artykule mogę znaleźć ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba o to Ci chodzi ;)
      http://www.owsiana.pl/2015/08/szybkie-i-zdrowe-posiki-do-pracy-i-szkoy.html

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo, właśnie o to mi chodziło :) A tak przy okazji - świetny blog :D

      Usuń
  3. Ale świetne przepisy - na pewno wypróbuję owsiany omlet. Na pewno jest pyszny i zdrowy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, a ile dziennie masz kcal w tym jadłospisie? róznie czy ciągle tyle samo?

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.