Na początku przygody z Paleo śniadania sprawiały mi największy kłopot. Przyzwyczajona do owsianki, jaglanki i słodkich placków, totalnie nie...

Śniadania na Diecie Paleo

/
12 Comments
Na początku przygody z Paleo śniadania sprawiały mi największy kłopot. Przyzwyczajona do owsianki, jaglanki i słodkich placków, totalnie nie wiedziałam co mam jeść. Okazało się, że Paleo śniadania są banalnie proste!


Zawsze uwielbiałam jeść śniadania. Wstawaję wcześniej, robię sobie coś dobrego i włączam ulubiony serial. Poranek to moja ulubiona część dnia. Wcześniej delektowałam się słodką owsianką. Teraz moje śniadania totalnie się zmieniły.

Na Diecie Paleo dbamy przede wszystkim o nasze zdrowie i gospodarkę hormonalną. Ważne jest, żeby nie zaczynać dnia od węglowodanów, bo rano mamy bardzo wysokie stężenie kortyzolu (hormonu stresu). Ciężko było mi się odzwyczaić od słodkich śniadań, ale małymi krokami się udało. 

Jak przygotowywać śniadania na diecie Paleo? To proste!

Ja zazwyczaj jem jajka, bo je uwielbiam. I nie, nie martwię się o dużą zawartość cholesterolu. Poniżej są zdjęcia moich śniadań. Większość z nich zawiera te same składniki. Zmieniam ich formę i dodaje inne warzywa, żeby śniadania nie były codziennie takie same i nudne ;) 



Omlet z jarmużem (przepis TUTAJ


Jajka, boczek, awokado z cebulą skropione cytryną, papryka


Znowu jajka, boczek i awokado...


O! Znowu jajka i boczek. Tym razem z wiejską kiełbaską i sałatką ;)


Tym razem sadzone. Boczek musi być <3


Nie ma jajek i boczku?!
 Czasami nie mam na nie ochoty. 
Tutaj jest schab z poprzedniego dnia, domowa szynka, awokado i sałatka.


Od czasu do czasu, gdy naprawdę nie jestem głodna albo idę na poranny trening, piję kuloodporną kawę. Jest to kawa z masłem i olejem kokosowym, która ze względu na dużą zawartość tłuszczu jest dosyć sycąca ;) Przepis znajdziecie TUTAJ

A wy co najbardziej lubicie jeść na śniadanie?


You may also like

12 komentarzy:

  1. Czy możesz zmienić podać przykłady posiłków okołotreningowych na Paleo? Mam z tym ostatnio problem, już sama nie wiem co jeść czy tłuszcze czy węgle. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy :) Jeżeli jesteś na diecie Paleo, ale trenujesz to polecam przed treningiem bataty lub ziemniaki. Możesz też zmodyfikować dietę i dodać bezglutenowe źródła węgli tj. ryż, komosa ryżowa, kasza jaglana oraz gryczana. I to możesz zjeść na obiad przed treningiem. Jeżeli jesteś na diecie wysokotłuszczowej, a właściwie ketogenicznej to mięso + warzywa. Sałatka z kurczakiem, kurczak z warzywami, pieczona karkówka i do tego sałatka. To wszystko zależy jaki sport uprawiasz i jakie masz cele.

      Usuń
  2. Dziękuję bardzo za odpowiedź, jakoś nie zauważyłam, że odpisalas :) Ogólnie staram sie jadać tak 100 węgli ( czasem trochę mniej czasem wychodzi więcej max 150) Treningi mam zazwyczaj po śniadaniu i głównie są to siłowe lub czasem crossfit dlatego nie wiem czy mogę sobie pozwolić zjeść na śniadanie np. kasze jaglaną z owocami czy na omleta z banana, czytałam że śniadania powinny być białkowo-tłuszczowe ze względu na wysoki poziom kortyzolu z rana no ale jednak te treningi... Ogólnie trochę błądze jeszcze w Paleo i boję się ostatnio tych węglowodanów jakoś...dlatego jeszcze mam pytanie w sprawie potreningowego posiłku, czy od razu może być to szejk z żółtek, banana i spiruliny a potem posiłek składający się z białka+warzywa? Czy może od razu po treningu lepiej zjeść węgle typu ryż itp zamiast tego koktajlu? Z góry dziękuję za poradę, jest to dla mnie bardzo ważne gdyz tak jak wspominałam trochę jeszcze bładzę w tym wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o cel to chciałabym trochę zejść z wagi (5 kg) ale nie kosztem mięśni (nie wiem czy tak się da..)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed i po treningu możesz jeść węglowodany. Jeśli masz rano trening jedz na śniadanie kaszę albo jakieś owocowe smoothie. Tak, żeby Ci się dobrze trenowało. Po treningu wypij albo ten koktajl albo posiłek mięso plus ryż / kasza. Kolejne posiłki już bez węglowodanów.

      Usuń
  4. Super, dzięki za odpowiedź! Świetny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj. Trafiłam na twój blog szukając informacji. Widzę, że dobrze trafiłam. Cierpię na niedoczynność tarczycy, haschimoto, pcos, zespół androgenny, nieszczelne jelita, insulinoopornosc,Hiperinsulinizm, troglicerydemie, mam zmęczenie nadnerczy. Konsultowalam się z dietetykiem on line, zalecił spożywać śniadania białkowo-tłuszczowe z dużą ilością warzyw, drugie śniadania maja byc rybne lub mięsne z warzywami, obiad i kolacja mają być mięsa z kasza gryczaną białą z fura warzyw. Mam spis co mogę jeść, mam wyliczone makro i kalorie muszę spożywać 100 gr tłuszczy, 100 gr węgl.,120 gr białka. Kalorie 1800 ważę 80 kg i mam 160 cm wzrostu. Mam wykluczyć gluten i nabiał. Zostawiła jajka.
    Dla mnie problemem jest skomponowane jadłospisu tak by wszystko się zgadzało z makro. Niestety nie dostałam dokładnego jadłospisu, tylko wskazówki żywieniowe, a dla mnie to czarna magia. Tym bardziej, że nie mam zbytnio czasu siedzieć i liczyć, a w pracy czasem brakuje czasu na posiłek,
    Masz jakiś łatwy sposób na to? Żebym mogła to jakoś ogarnąć? Nawet nie wiem jakie powinnam jeść porcje. Byłabym wdzięczna za każdą wskazówkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. A i mój cel to oczywiście redukcja. Ok 15-20kg

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie,mój problem polega na tym że mam bardzo dużą otyłość brzuszną warzę 125kg a do tego mam niedoczynność tarczycy,cukrzyca typu2 i nadciśnienie.Gdy trafiłam na dietę Paleo zastanawiam sie czy to by była dobra dieta dla mnie,próbowałam wielu diet i rezultat był zawsze taki sam jak schudłam parę kilo to w krótkim czasie waga szła w górę.Proszę o odpowiedz czy mogę stosować tę Dietę i czy na niej schudne i pozbedę się tych chorób.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie,mój problem polega na tym że mam bardzo dużą otyłość brzuszną warzę 125kg a do tego mam niedoczynność tarczycy,cukrzyca typu2 i nadciśnienie.Gdy trafiłam na dietę Paleo zastanawiam sie czy to by była dobra dieta dla mnie,próbowałam wielu diet i rezultat był zawsze taki sam jak schudłam parę kilo to w krótkim czasie waga szła w górę.Proszę o odpowiedz czy mogę stosować tę Dietę i czy na niej schudne i pozbedę się tych chorób.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.