Dobra, decydujesz się na dietę Paleo. Od teraz nie będziesz kupować nabiału, pieczywa, makaronów i słodyczy. Więc co tak właściwie możesz ku...

Jak robić zakupy na diecie Paleo?

/
1 Comments
Dobra, decydujesz się na dietę Paleo. Od teraz nie będziesz kupować nabiału, pieczywa, makaronów i słodyczy. Więc co tak właściwie możesz kupować i jak masz sobie poradzić z robieniem zakupów?



Robienie codziennych zakupów jeszcze nigdy nie było dla mnie prostsze. Zanim zdecydowałam się na Paleo, musiałam czytać składy produktów i porównywać je z innymi. Spędzałam w sklepach bardzo dużo czasu, żeby znaleźć dobre jogurty, musli albo odpowiedni chleb. Dobra wiadomość - jeśli jesteś na Paleo, nie będziesz już mieć takich problemów.

Kupuj surowce, a nie produkty

Takie rzeczy jak mięso, warzywa, jajka oraz owoce są surowcem. Są nieprzetworzone i to Ty decydujesz co się z nimi dalej stanie. Unikaj kupowania gotowych produktów, które mają skład dłuższy niż twoja pierwsza czytanka w zerówce. Jeśli będziesz kupować nieprzetworzone jedzenie, zbędne będzie czytanie składu i rozszyfrowywanie skomplikowanych nazw konserwantów.

Gdzie robić zakupy?

Warzywa i owoce kupuję na targu, bo mam do niego dostęp. Są tam lokalni, bardzo mili sprzedawcy. Mięso kupuje w sklepach mięsnych, jeśli mam taką możliwość. Mam to szczęście, że jajka mam od szczęśliwych kur z rodzinnego podwórka, a wędliny i boczek również dostaję od mamy.

Jeśli nie masz dostępu do targu nic nie stoi na przeszkodzie, żeby robić zakupy w markecie. Wbrew pozorom Lidl i Biedronka mają dość dobrej jakości mięso. Jest tam wszystko, czego potrzebujesz na co dzień.

Lista zakupów

Ja nie robię listy, bo zawsze kupuję te same produkty. Lepiej zabierz ze sobą listę, żeby uniknąć zakupu zbędnych produktów.

Jak wygląda mój koszyk?

  • Mięso: schab, mięso wieprzowe mielone, podroby, boczek, karkówka
  • Jaja (jak skończą się od mamy)
  • Ryby: filet z pstrąga/łososia, wędzona makrela
  • Warzywa: Papryka, pomidory, jarmuż, cebula, brokuł, seler, włoszczyzna do rosołu, cukinia
  • Owoce: Banany, awokado
  • Inne: Kiszona kapusta, kiszone ogórki, orzechy, oliwa z oliwek, olej kokosowy, mąka kokosowa, mleko kokosowe, pomidory w puszcze
Z tych produktów można wyczarować nieskończoną ilość posiłków. 

Jak powinny wyglądać Twoje zakupy?

Uwaga, bo to będzie bardzo trudne! Wchodzisz do sklepu i masz alejkę z warzywami i owocami. Wrzucasz do koszyka dużo warzyw, awokado i kilka bananów, żeby móc je zjeść po treningu. Dalej masz mięso. Bierzesz tłustsze części mięsa tj. karkówka, schab i mielone oraz ulubioną rybę. Jeśli Ci się uda upolować kiszoną kapustę i ogórki, także możesz wrzucić do koszyka. Po drodze zabierasz jeszcze jajka i wędzony boczek. Teraz będzie bardzo ważna część, więc musisz się skupić. Omijasz wszystkie alejki z przetworzonymi produktami i idziesz prosto do kasy. Gratuluję! Zakupy zajęły Ci niecałe 10 minut!

Czy dieta Paleo jest droga?

Fakt, że mięso, jaja i ryby są droższe niż makaron, chleb i płatki śniadaniowe. ALE. Przechodząc na Paleo rezygnujesz z wielu drogich i przetworzonych produktów. Nie kupujesz słodyczy, gazowanych napojów i fastfoodów. Jeśli samodzielnie przygotowujesz posiłki możesz zaoszczędzić naprawdę dużo pieniędzy.

Nikt nie każe kupować Ci wołowiny i szynki parmeńskiej. Tłuste części mięsa są często dużo tańsze, bo reszta świata nie chce ich kupować. Po za tym... podroby! Mają tyle wartości odżywczych i są tanie jak barszcz. Za 5 zł jestem w stanie zrobić obiad na dwa dni. 

Zdrowe odżywiania nie musi być trudne i drogie. Trzeba tylko odpowiednio do tego podejść i koniecznie się przygotować. Po jakimś czasie wszystko stanie się łatwiejsza. Żadna dieta nie była dla mnie tak prosta jak Paleo. 


You may also like

1 komentarz:

  1. Hej! Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z Paleo i jestem po pierwszych zakupach spożywczych. Moje zakupy wyłożone pomiędzy zakupy dwóch innych osób zdecydowanie się wyróżniały, jakbym była z innej planety:) Podglądam Twojego bloga, bardzo mnie on inspiruje:)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.