Zainteresowała Cię dieta Paleo, ale nie wiesz od czego zacząć? Mam dla Ciebie tygodniowy jadłospis razem z przepisami! Przekonaj się, jakie ...

Dieta Paleo - Tygodniowy jadłospis 1

/
29 Comments
Zainteresowała Cię dieta Paleo, ale nie wiesz od czego zacząć? Mam dla Ciebie tygodniowy jadłospis razem z przepisami! Przekonaj się, jakie to proste :)



Zanim zaczniesz zapoznaj się z WPISEM O DIECIE PALEOLITYCZNEJ.
Znajdziesz tam zasady diety oraz jej zalety.

A zasady Paleo są bardzo proste. Podaję tu przykładowy jadłospis, ale nie musisz się go sztywno trzymać. Ważne jest, żeby na śniadanie jeść białko i tłuszcz, a nie węglowodany. Na obiad wybierz dowolny rodzaj mięsa i dodaj do niego warzywa. Na kolacje możesz zjeść resztki obiadu. To jest proste, musisz tylko spróbować!

Na początek zrób zakupy. Później posprzątaj lodówkę.

Wyrzuć zakazane produkty, nie będą Cię wtedy kusić.

Dobrze jest mieć w domu olej kokosowy i mąkę kokosową. Nie są to tanie produkty, ale wystarczą Ci na długo.

Nie przerażaj się dużą ilością jajek w diecie, nie zaszkodzą Ci. A jeśli boisz się o poziom cholesterolu, przeczytaj TEN WPIS.

Dzień 1

Śniadanie: 2-4 jajka, boczek, 1/2 awokado (przepis tutaj)
II Śniadanie: Smoothie (blendujemy banana, 2 kiwi, garści szpinaku/jarmużu + woda)
Obiad: "Spaghetti" z cukinii
Kolacja: Smażona pierś z kurczaka, warzywa na patelnię

Dzień 2

Śniadanie: Omlet z jarmużem/szpinakiem
II Śniadanie: Jabłko, 50 g dowolnych orzechów
Obiad: "Spaghetti" z cukinii z poprzedniego dnia
Kolacja: Sałatka (roszponka, pomidor, czerwona cebula, 1/2 awokado, suszone pomidory, szynka parmeńska + oliwa z oliwek i sok z cytryny)

Dzień 3

Śniadanie: Jajecznica z 2-4 jaj, kiszone ogórki
II Śniadanie: Surowa marchewka i jabłko
Obiad: Łosoś na parze/pieczony, frytki z selera, garść roszponki + łyżka oliwy z oliwek
Kolacja: Smoothie (banan, pomarańcza, garść jarmużu/szpinaku + woda)

Dzień 4

Śniadanie: Jajka gotowane, kilka plasterków szynki, papryka
II Śniadanie: Sałatka (banan, kiwi, mandarynka lub dowolne owoce)
Obiad: Smażona karkówka, kiszona kapusta
Kolacja: Łosoś z poprzedniego dnia, roszponka, pomidor + łyżka oliwy z oliwek

Dzień 5

Śniadanie: Smażona kiełbaska, kiszone ogórki
II Śniadanie: Banan, 50 g orzechów
Obiad: Pierś z kurczaka, warzywa na patelnię
Kolacja: Placuszki z mąki kokosowej

Dzień 6

Śniadanie: Kuloodporna kawa
II Śniadanie: Placuszki z mąki kokosowej
Obiad: Gulasz z podrobów
Kolacja: Sałatka (mix sałat, kurczak, pomidor, papryka, czerwona cebula + oliwa z oliwek)

Dzień 7

Śniadanie: Omlet z warzywami, boczek
II Śniadanie: Tarte jabłko, marchewka + garść rodzynek
Obiad: Pieczona karkówka, ziemniaki, kiszone ogórki
Kolacja: Gulasz z podrobów z poprzedniego dnia


Jeśli chcesz indywidualnie dopasowaną dietę do twoich potrzeb napisz na owsiana.kontakt@gmail.com


You may also like

29 komentarzy:

  1. czy możesz dodawać co tydzien plan diety na blogu? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a Dodasz plan na przyszły tydzień jutro lub w sobotę ? Aby wcześniej zrobić zakupy :)

      Usuń
    2. Jutro rano będzie jadłospis ;)

      Usuń
  2. Czy zamiast kawy może być herbata ? Pytam się bo nie pijam kawy :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawa kuloodporna jest to kawa z dodatkiem masła i oleju kokosowego. Jest bardzo sycąca i może zastąpić śniadanie gdy bardzo się śpieszymy. Herbata nie wystarczy :) Zamiast tej kawy możesz na śniadanie zjeść jajka, omlet lub cokolwiek z innego dnia.

      Usuń
  3. I czy konieczne muszą być podroby w gulaszu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie ;) Napisałam we wstępie, że to tylko przykładowy jadłospis. Możesz zrobić na obiad cokolwiek innego. Byle byłoby to zgodne z zasadami paleo. Mięso/ryba + warzywa.

      Usuń
  4. Stosowalas kiedyś diete South Beach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie stosowałam i Tobie też nie radzę. Ja jestem przeciwniczką diet cud, dukanów i innych takich wymysłów. Takie diety nie działają na dłuższą metę. Postaraj się zmienić swoje nawyki żywieniowe na zdrowe. Dieta Paleo jest inna. To jest właściwie bardzo zdrowy system żywieniowy, a nie kolejna odchudzająca dieta cud.

      Usuń
  5. Trochę ciężko mi wywnioskować jakie duże porcje trzeba jeść. Np. "Łosoś na parze/pieczony, frytki z selera" Wiem, że mężczyzna o wzroście 185 cm zje więcej niż kobieta 175 cm wykonujących podobną pracę biurową. Jednak nie wiem, jak mam się poruszać w tej kwestii. Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o kobietę to porcja mięsa/ryby to 150-200 g. Frytki żeby się najeść :) W Paleo nie chodzi o liczenie kcal. Trzeba jeść o 3-4 posłki dzienne żeby się najeść.

      Usuń
  6. Czy myślisz że taka kawa na śniadania codziennie to dobry pomysł? :D posmakowała mi, daje dużo energii..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to dobra alternatywa w awaryjnych sytuacjach, może raz czy dwa razy w tygodniu :) To jest tylko kawa z tłuszczem. Więc daje nam energię albo brak tam witamin i składników mineralnych

      Usuń
  7. Witam serdecznie, od jakiegoś czasu śledzę Twojego bloga i wpis o diecie paleo bardzo mnie zaciekawił :-) zacząłem jakiś miesiąc temu chodzić na siłownie (póki co 3-4 razy w tyg), do tego rower (kilka razy w tyg po 30km) oraz praca fizyczna, moje pytanie jest następujące - czy przy takim wysiłku i tej diecie moja waga będzie ciągle spadać? mam 186 cm wzrostu i wagę 90 kg, chciałbym zbudować i wyrzeźbić sylwetkę, a nie wiem która dieta byłaby dobra :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ty chyba żartujesz z tą dietą.!Boczek????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, boczek. Ale bez bułeczki! A kawa bez cukru i mleczka UHT. I duuuużo warzyw i owoców... świeżych, nieprzetworzonych, możliwe surowych!

      Usuń
  9. niestety, jak zwykle dieta, ktora uwzglednia miecho :(

    OdpowiedzUsuń
  10. No przyznam, że te jadłospisy całkiem niezłe, choć za mało wołowiny, a za dużo kurczaka. Kurczak to najgorsze mięso, pozbawione witaminy B12. Wołowina jest dużo zdrowsza. Polecam trochę więcej na ten temat:
    https://paleosmak.pl/dieta-paleo/ oraz https://paleosmak.pl/mieso/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam pytanie odnośnie banana w diecie z tego co wyczytałam na wielu portalach banan jest zabronionym owocem w diecie paleo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banan zabroniony?Proszę poczytac dokładniej:))

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień dobry! Czy np.jesli z pierwszego dnia zamienię drugie śniadanie z obiadem i potraktuje to jako posiłek przed treningowy, to ma to sens?

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy zamiast awokado można np majonez ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej Justyna,

    Mam pytanko czy jeśli węglowodany powinno się jeść po śniadaniu to czy uważasz, że np. kasza jaglana vel makaron razowy z np. z łyżką chia i szklanką mleka roślinnego to dobre połączenie na kolacje? Lubię takie posiłki z tąd pytanie:)

    Pozdrawiam Cię i dziękuję za prowadzenie takiego ciekawego pełnego inspiracji bloga.
    Ula

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi się wydaje że jaja na śniadanie są ok. Natomiast za dużo mięsa w diecie. Próbowałem po kilka tygodni każdej najbardziej świeży czuję się jak mam mało mięsa w diecie. Mięso długo się trawi. Trafiłem nawet na webinar gdzie pani je surową wątrobę. Co jak co ale człowiek się przystosuje do każdego czasu, wzorowanie się na ludziach z ery paleolitu jest według mnie nonsensem. Dodatkowo teraz gdy mamy wysyp fit itp. Badania swiatowej sławy naukowców pokazują że zdrowy tryb życia, małe spożycie cukru oraz urozmaicona dieta to najlepszy sposób. I ja przy nim zostaje. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.