Trzy składniki, pięć minut roboty i odrobina zdolności manualnych wystarczą by stworzyć idealny posiłek potreningowy. Te słodkie placki z le...

Bezglutenowe placuszki z mąki kokosowej

/
1 Comments
Trzy składniki, pięć minut roboty i odrobina zdolności manualnych wystarczą by stworzyć idealny posiłek potreningowy. Te słodkie placki z lekką nutą kokosa są tak pyszne, że jem je prawie codziennie. Nie wiesz co zjeść na kolację? Spróbuj tego!


Na diecie paleo bardzo brakowało mi mojego ukochanego omletu z płatków owsianych. Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie poszukała jego bezglutenowego odpowiednika.

Zakup mąki kokosowej to była najlepsza inwestycja w ostatnim czasie (jak to możliwe, że poznałam ją tak późno?!). Od kiedy zagościła w mojej kuchni dieta bezglutenowa przestała być taka straszna. Znów mogę przygotowywać słodkie placuszki, za którymi tak bardzo tęskniłam.

Mąka kokosowa zawiera korzystne dla naszego zdrowia tłuszcze oraz dużą ilość błonnika. Nie zawiera w sobie glutenu więc jest odpowiednia dla osób chorych na celiakię i tych, którzy stosują dietę paleo. Ma niski indeks glikemiczny, więc jest bezpieczna dla diabetyków. Do tego rozkocha w sobie każdego, kto lubi smak kokosa.


Składniki:
(porcja dla jednej osoby)

2-3 jajka
Dojrzały banan
2 łyżki mąki kokosowej

Sposób przygotowania:

Jajka blendujemy razem z bananem. Dodajemy mąkę i dalej blendujemy. Jeśli masa jest zbyt rzadka, można dodać odrobinę więcej mąki kokosowej.

Placki najlepiej jest smażyć na oleju kokosowym, ale ostatecznie możecie użyć innego tłuszczu. Trzeba je ostrożnie przewracać, bo są bardzo delikatne.

Moje pierwsze placki przypominały bardziej bananowo-kokosową jajecznicę. Po kilku próbach opanowałam jednak tę niezwykłą sztukę. To tylko kwestia wprawy i cierpliwości ;)


You may also like

1 komentarz:

Obsługiwane przez usługę Blogger.