Musli jest świetnym produktem. Idealne na śniadanie, kiedy rano nie ma czasu. Jest sycące i ma mnóstwo wartości odżywczych oraz błonnika. Ni...

Domowe musli

/
8 Comments
Musli jest świetnym produktem. Idealne na śniadanie, kiedy rano nie ma czasu. Jest sycące i ma mnóstwo wartości odżywczych oraz błonnika. Niestety w sklepie nie łatwo jest znaleźć dobrej jakości musli. Większość z gotowych produktów to słodkie crunchy pełne cukru i syropu glukozowo-fruktozowego. A jeśli uda Ci się znaleźć musli z prawdziwego zdarzenia, musisz zapłacić za nie fortunę. Moje musli jest bardzo proste w wykonaniu i o wiele zdrowsze niż to ze sklepu.




Najlepsze jest to, że sama decyduję co się znajdzie w mojej mieszance. Uwielbiam orzechy, więc wrzucam ich jak najwięcej. Nie musisz dodawać tych samych składników co ja. Użyj tego co masz w domu oraz tego, co lubisz najbardziej.

Nawet moje młodsze rodzeństwo pokochało to musli i sami je teraz robią. Największym problemem jest łuskanie orzechów. Nikomu się nie chce tego robić, ale każdy je później wyjada ;) Zawsze możesz kupić orzechy gotowe do zjedzenia. Wtedy przyrządzenie musli jest bajecznie proste i szybkie.

Domowe musli

Składniki

całe opakowanie płatków owsianych górskich
szklanka otrębów
garść orzechów włoskich
suszone daktyle
suszona żurawina
garść pestek słonecznika
garść rodzynek
3 łyżki miodu
2 łyżki oliwy z oliwek

Przygotowanie

Płatki, otręby, posiekane orzechy i słonecznik wymieszać w dużej misce. Miód podgrzać razem z oliwą tak, żeby się połączyły. Następnie dokładnie wymieszać płatki razem z oliwą i miodem. Dobrze jest mieszać to przez dłuższą chwilę, żeby wszystkie płatki były równomiernie pokryte.

Kiedy mieszanka będzie gotowa, wysyp ją na dużą blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Nastaw piekarnik na 180 stopni i pilnuj swojego musli! Trzeba je mieszać co kilka minut, żeby się nie przypaliło. Ja lubię takie lekko brązowe, więc piekę je około 15 minut.

W międzyczasie pokrój w drobniejsze kawałki suszone owoce. Kiedy płatki będą już upieczone i ostygną, przesyp je do pojemnika i połącz z suszonymi owocami.


Do swojego musli możesz dodać ulubione orzechy, pestki dyni, siemię lniane, wiórki kokosowe i dowolne suszone owoce. Możesz użyć płatków owsianych, jęczmiennych a nawet gryczanych. Znajdź swoje ulubione połączenie.

Takie musli możesz jeść na śniadanie z mlekiem albo jogurtem naturalnym. Możesz je zabrać ze sobą w małym pojemniczku do szkoły albo do pracy. Świetnie smakuje z twarożkiem oraz dżemem porzeczkowym.

A wy kupujecie musli w sklepie, czy sami przygotowujecie je w domu?


You may also like

8 komentarzy:

  1. Ja kupuje chociaż to nie zbyt pomysł aktualnie jem to co miałam nakupione przedtem zamieniłam chleb na ciemniejszy z ziarnami lub na taki na kwasie i ten chlebek jem z serkiem białym bez masła i na to pomidorek ogórki małosolne/kiszone/zielone i papryka lub jak mam to jeszcze szczypiorek :D
    A do szkoły zamiast słodyczy i innych nie dobrych rzeczy to biore chlebek (2 do kupy kromki) i banan i jabłko lub sam banan zależy od apetytu i oczywiście ilości lekcji :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkie zmiany na raz ;) super, że tyle już zmieniłaś! Jak zjesz juz sklepowe musli, to możesz zacząć robić swoje ;)

      Usuń
    2. Mam jeszcze belvity ciasteczka wafle ryżowe z ziołami prowansalskimi oraz blonnikowe małe smakowe ; ( ale po małych porcjach chyba mi to nie zaszkodzi

      Usuń
    3. Ciasteczka belvita nie są aż takie straszne, też je czasami jem ;)

      Usuń
  2. Robię sama ! tyle że przestałam robic w piekarniku bo dlugo sie rozgrzeeeewa , a teraz za ten czas to juz mam zrobione na patelni :) wrzucam na patelnie platki owsiane i otreby, mieszam mieszam pozniej orzechy i dodatki , na koniec miód , mieszam mieszam i po wylaczeniu ognia zostawiam na patelni do wystygniecia dzieki czemu mam chrupiace kawalki ,czyli tak jak lubie najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam że można robić na patelni ;) świetna sprawa. Ale przy takiej porcji jaką ja robie to nie znalazłabym takiej patelni ;)

      Usuń
  3. Ja do domowego musli lubię dodać starte na tarce jabłko i cynamon (przed upieczeniem) ! :) Później, gdy dodamy tak przygotowane płatki do mleka czy jogurtu, sok powstały z jabłka się rozpuści nadając śniadaniu cudownie jabłkowo-cynamonowy aromat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A długo je później przechowujesz? Brzmi świetnie, ale nie wiem czy szybciej się nie psuje ;) Ja jestem leniwa i wolę robić mega porcje ;p

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.