Nie pamiętam kiedy jadłam ostatnio danie z torebki albo ze słoika. Takie produkty pełne są sztucznych konserwantów i niepotrzebnych zagęszcz...

Dietetyczne spaghetti z kurczakiem i sosem pomidorowym

/
7 Comments
Nie pamiętam kiedy jadłam ostatnio danie z torebki albo ze słoika. Takie produkty pełne są sztucznych konserwantów i niepotrzebnych zagęszczaczy. Przygotowanie domowego sosu pomidorowego jest banalnie proste w wykonaniu i zajmuje tyle czasu, co ugotowanie makaronu. Nie trzeba stać godzinami w kuchni, żeby przygotować sobie pyszny, prawdziwy i zdrowy sos pomidorowy. Wyrzućcie z domu gotowe dania i zabierajcie się do pracy!



Do tego przepisu można użyć też mięsa mielonego, ale kaloryczność posiłku wtedy wzrasta. Kurczak jest po prostu mniej tłusty. Jeśli nie liczycie kalorii możecie na koniec dodać też trochę startej mozzarelli. To świetny pomysł na zdrowy i szybki obiad.

Dietetyczne spaghetti z kurczakiem i sosem pomidorowym
Porcja dla dwóch osób

Składniki:

Pełnoziarnisty makaron spaghetti
Pierś z kurczaka

Puszka całych pomidorów
Cebula
Dwa ząbki czosnku
Łyżeczka miodu
Bazylia
Oregano
Sól
Pieprz

Wykonanie:

Na początek wstawić wodę na makaron. Przygotowanie sosu zajmuje ok 20 minut. Czyli mniej więcej tyle co ugotowanie makaronu.

Następnie pokroić pierś w kostkę i usmażyć na odrobinie oliwy. Na patelnię wlać kilka łyżek wody i dusić kurczaka pod przykryciem. Po kilku minutach dodać pokrojoną w kostkę cebulę. Kiedy cebula się podsmaży, na patelnię dodać całą zawartość puszki z pomidorami oraz rozgnieciony czosnek. Drewnianą łyżką rozgnieść pomidory i smażyć tak długo, aż całkowicie się rozpadną. Na koniec dodać sól, pieprz, miód oraz dużą ilość bazylii i oregano. Sos będzie gotowy kiedy stanie się wystarczająco gęsty i woda odparuje.



You may also like

7 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie <3 Ja też już od dawna przyrządzam wszystko sama, nie lubię tych wszystkich torebek z sosami czy gotowymi sosami w słoikach, zawsze po nich czuję się źle (najwidoczniej mój organizm potwierdza niechęć do tego typu rzeczy), jedyne co kupuję z "gotowców" to pesto z Tesco, nie jest zanieczyszczone chemią i całkiem smaczne :) (zawsze mam mały zapas na wypadek dnia, w którym nie będę miała siły przyrządzić coś bardziej wyszukanego)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Mona Te [Blog]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pesto ze sklepu jest w porządku ;) Raz zrobiłam sama, ale dla satysfakcji bardziej.

      Usuń
  2. Pysznie wygląda a jakie są zamienniki miodu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać łyżeczkę cukru albo jakiś słodzik. Chodzi o to, że pomidory są kwaśne. Kiedy doda się trochę miodu lub cukru sos jej o wiele smaczniejszy :)

      Usuń
  3. Domowy sos pomidorowy faktycznie jest szybki w przygotowaniu, wystarcza sama cebula, czosnek, pomidory i przyprawy i obiad gotowy :) Czasami zamiast makaronu gotuję kaszę lub ryż brązowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam kilka Twoich wpisów. Całkiem fajnie piszesz, motywujesz :) przepis na spaghetti na pewno wykorzystam. Chcę zmienić swoje nawyki żywieniowe na zdrowe, chcę też od nowa zacząć ćwiczyć. Chcę po prostu pozbyć się tkanki tłuszczowej i żyć zdrowiej. Polecisz mi jakieś produkty lub gotowe posiłki, które warto jeść? Albo chociaż radę, kiedy zjeść więcej białka, kiedy węglowodanów... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj masz tygodniowy jadłospis z prostymi przepisami:
      http://www.owsiana.pl/2016/01/zdrowy-jadospis-na-7-dni.html

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.