Hahaha, chciałabyś. Niestety, to nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Nie wiem kto wymyślił, że kobieta wykonująca trening siłowy...

Czy trening siłowy sprawi, że będziesz wyglądała jak Hardcorowy Koksu?

/
1 Comments
Hahaha, chciałabyś. Niestety, to nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Nie wiem kto wymyślił, że kobieta wykonująca trening siłowy będzie napakowana, ale z głupim na rozum się chyba zamienił. Niestety większość kobiet nie dotyka ciężarów, bo boi się, że będzie miała wielkie bice i w koszule się nie zmieści. Trening siłowy nie sprawi, że będziesz wyglądała jak Hardcorowy Koksu. To jest o wiele trudniejsze niż myślisz.

Bicku, dlaczego jesteś taki mały? Przecież dźwigam ciężary ;(
Kobiety najczęściej wybierają takie aktywności jak aerobic, bieganie czy taniec, bo boją się, że od treningu siłowego będą miały umięśnione ciało. Domyślam się, że mit napakowanej laski wziął się z tego jak wyglądają kulturystki. Tylko, że one pragnął tak wyglądać i kosztuje je to mnóstwo wyrzeczeń. To nie jest tak, że 3 razy w tygodniu podniosą sobie kilka razy sztangę i mięśnie gotowe. Żeby osiągnąć taki wygląd potrzebna jest odpowiednia dieta, suplementacja, naprawdę duże ciężary i wiele samozaparcia.

Jeśli jesteś kobietą, która chce dobrze wyglądać, mieć jędrne ciało i zapomnieć o cellulicie, powinnaś pomyśleć o treningu siłowym. Gwarantuje Ci, że nie urosną Ci gigantyczne mięśnie, a to to dlatego, że masz za mało testosteronu. Testosteron to taki męski hormon, który posiadają także kobiety, ale w bardzo małej ilości. Jest on odpowiedzialny m. in. za kształtowanie męskiego wyglądu oraz syntezę białek (po polsku budowanie mięśni). Kobiety mają inną fizjologię, zostały stworzone do czego innego, dlatego mięśnie nie rosną nam tak łatwo.

Skoro już wiesz, że od podnoszenia ciężarów nie przypakujesz, warto się dowiedzieć jakie możesz odnieść korzyści. Ćwiczenia siłowe są świetne podczas odchudzania jako uzupełnienie treningu cardio (czyli bieganie, aerobic, rower). Budowanie mięśni przyśpiesza przemianę materii, więc szybciej będziesz spalała kalorie. Treningi z ciężarami sprawią, że ciało będzie bardziej jędrne i napięte. Jeśli będziesz tylko spalała tłuszcz, a nie będziesz budowała mięśni twoje ciało będzie miękkie i sflaczałe. Wątpię, że chciałabyś, żeby tak się stało. 


Przez pierwszy miesiąc na siłowni sama omijałam szerokim łukiem strefę wolnych ciężarów. Chodziłam na grupowe zajęcia dla kobiet, biegałam na bieżni. Widziałam kilka dziewczyn ćwiczących z ciężarami i zdałam sobie sprawę, że one wyglądają świetnie. Płaski brzuch, jędrne uda, zajebisty tyłek. Też tak chciałam! 

Wiem, że początki są trudne, bo nie wiadomo jak się za to zabrać. Najlepiej skorzystać z pomocy trenera personalnego. W mojej siłowni jeden trening personalny miałam akurat w cenie karnetu. Poprosiłam trenera o pomoc, dużo ćwiczeń znalazłam w internecie. Teraz sama przekonuję dziewczyny do ćwiczeń z ciężarami.

Osobiście uwielbiam trenować w strefie z ciężarami. Zazwyczaj jestem tam jedyną laską wśród tylu facetów. Myślicie, że to krępujące? Może na początku. Nawet nie zdajecie sobie sprawy ilu miłych panów oferuje pomoc kiedy macie jakiś problem :) Po za tym dokładanie ciężaru daje mega satysfakcję. 50 kilogramów w przysiadzie? Żaden problem! A pupa po każdym treningu wygląda coraz lepiej.

Mi też nie podobają się przesadnie zbudowane kobiety, ale one to inna historia. Trening siłowy nie sprawi, że będziesz wyglądała jak one. Wiem, bo sama chciałabym mieć bardziej zarysowane mięśnie i okrągły tyłek, a to nie przychodzi tak szybko. Od kilku miesięcy skupiam się głównie na ciężarach i nie wyglądam jeszcze jak kulturystka. Efekty są naprawdę widoczne i frajda niesamowita. Nie ma się nad czym zastanawiać, no chyba, że jaki ciężar wybrać na początek.


You may also like

1 komentarz:

Obsługiwane przez usługę Blogger.