Z doświadczenia wiem, że odchudzanie nie jest rzeczą łatwą. Pochłania dużo czasu i energii oraz wymaga od nas ogromnego wysiłku. Są jednak ...

Od czego zacząć odchudzanie?

/
0 Comments
Z doświadczenia wiem, że odchudzanie nie jest rzeczą łatwą. Pochłania dużo czasu i energii oraz wymaga od nas ogromnego wysiłku. Są jednak sprawdzone sposoby na uprzyjemnienie sobie diety, na której tak ciężko jest wytrwać wielu osobom. Na początku musisz wiedzieć, że dieta nie polega na głodówce!


Dieta jest to sposób odżywiania się i każdy z nas jest na jakiejś diecie (lepszej lub gorszej). Celem diety odchudzającej jest redukcja wagi i utrzymanie jej na stałym, wymarzonym poziomie. Wydawać by się mogło, że najłatwiejszą drogą do smukłej sylwetki jest ograniczenie porcji posiłków do absolutnego minimum i oczekiwanie na cud. Oczywiście jest to skuteczny sposób na szybką utratę wagi, ale i zdrowia. Wiąże się to z niebezpiecznymi stratami dużej ilości wody, wydaleniem niezbędnych do życia składników mineralnych i zaburzeniem równowagi w organizmie. Szybka utrata kilogramów jest też niestety chwilowa i wiąże się z efektem jo-jo. Dzieje się tak, ponieważ po takiej kuracji odchudzającej zawsze wracamy do dawnych nawyków żywieniowych wierząc, że nowa waga zostanie z nami na stałe. W rzeczywistości występuje zjawisko, które osobiście nazywam karą za głupie odchudzanie. Nasze ciało podczas głodówki zużywa zmagazynowane zapasy tłuszczu, ponieważ nie dostarczamy mu pożywienia. Kiedy po serii głodówek najadamy się, nasz organizm z obawy o wystąpienie kolejnego okres bez jedzenia zabezpiecza się magazynując wszystko co zjemy w postaci tkanki tłuszczowej. W efekcie przybieramy na wadze więcej niż udało nam się zrzucić.
Jak uniknąć kary za głupie odchudzanie? Odchudzać się z głową! Jest kilka podstawowych zasad, których należy przestrzegać aby osiągnąć sukces. Najważniejsza jest silna wola i dobra motywacja. Czy to dla siebie, czy dla chłopaka, a może by udowodnić komuś naszą siłę – każda motywacja jest dobra, o ile codziennie daje nam wolę do walki ze swoimi słabościami. Dieta musi być racjonalnie skonstruowana i dostosowana do osobistych preferencji. Pod żadnym pozorem nie można się głodzić, ani celowo opuszczać posiłków! Jedzenie jest przyjemnością, której nie powinniśmy sobie odmawiać. Zdrowy i mniej kaloryczny posiłek jest zdecydowanie lepszym wyborem niż dwie szklanki wody. Po za tym nieodłączną częścią procesu odchudzania jest wysiłek fizyczny, który przyśpiesza metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej. Należy wybrać sobie ulubioną aktywność i cieszyć się z jej wykonywania. Nie można się szybko zniechęcać, na pierwsze efekty trzeba troszeczkę poczekać.
Jeśli uda Ci się zmienić dotychczasowy sposób odchudzania, na ten opisany powyżej, gwarantuje Ci sukces. Dieta nie może być udręką, bo nikt nie wytrzymałby na niej wystarczająco długo. Konieczna jest zmiana stylu życia, który odmieni Cię na zawsze.


You may also like

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.