To pytanie zadaje sobie cała masa zdesperowanych i leniwych nastolatek, które w ciągu kilku dni chciałyby uzyskać świetną sylwetkę, jednocz...

Jak schudnąć bez ćwiczeń?

/
4 Comments
To pytanie zadaje sobie cała masa zdesperowanych i leniwych nastolatek, które w ciągu kilku dni chciałyby uzyskać świetną sylwetkę, jednocześnie nie wkładając w to większego wysiłku. Czy aktywność fizyczna jest konieczna, aby pozbyć się niepożądanej tkanki tłuszczowej? Czy koniecznie musisz ruszać tyłek z kanapy, żeby schudnąć?

Teoretycznie rzecz biorąc można schudnąć przestrzegając jedynie rygorystycznej diety. Jeśli nie dostarczymy ciału odpowiedniej ilości energii, będzie ono zmuszone, by wykorzystać nagromadzone zapasy tłuszczu. Ten proces jest powolny, a dodatkowo sprawa, że Twoja skóra traci sprężystość, a Ty zyskujesz przepiękny cellulit! Żadne kremy, choćby nie wiem jak drogie, nie przywrócą jej dawnej elastyczności. Jeśli uważasz, że dodatkowa aktywność fizyczna to dla Ciebie zbyt wiele, już teraz przygotuj się na obwisłe fałdy skóry, które będą owocem diety bez ćwiczeń.

Najważniejszym elementem odchudzania, oprócz zdrowej diety, jest regularny wysiłek fizyczny. To on usprawnia nasz metabolizm, dzięki czemu pożywienie jest łatwiej trawione oraz sprawia, że spalamy więcej tych strasznych kalorii. Żeby zrzucić zbędną tkankę tłuszczową najlepsze będą ćwiczenia aerobowe, czyli takie, przy których wykorzystujemy dużą ilości tlenu. Zwiększają one wydolność układu sercowo-płucnego, dzięki czemu może on sprawnie dostarczać krew do pracujących w czasie ćwiczeń mięśni, a większy dopływ tlenu ułatwia spalanie tłuszczu w tkankach.
Do tego rodzaju ćwiczeń zaliczamy: bieganie, pływanie, jazdę na rowerze, orbitrek i aerobic na stepie. Najważniejsze, by wybrać swoją ulubioną aktywność, która będzie sprawiała przyjemność przy jej wykonywaniu. Ciężko będzie Ci się zmusić do tego, by 3-4 razy w tygodniu uprawiać sport, którego nienawidzisz, a po jakimś czasie zniechęcisz się do wszystkiego. Treningi muszą być regularne i nie powinny być krótsze niż 20-30 min, w przeciwnym razie organizm nawet nie zabierze się za spalanie tłuszczu. Możesz zacząć od energicznego marszu, nie musisz od razu kupować butów do biegania. Musisz zrozumieć, że sport nie tylko przyspieszy odchudzanie, ale usprawni Twoje ciało i poprawi Twoje samopoczucie. Jest mnóstwo korzyści z bycia aktywnym fizycznie, więc załóż wygodne buty i wyjdź na spacer.
Z doświadczenia wiem, jak ciężko jest przekonać się do regularnych ćwiczeń, które wymagają od nas wysiłku i systematyczności. Wiem także, że to możliwe! Od kiedy znalazłam swoje ulubione formy sportu nie mam już problemu z motywacją. Robię to, co kocham, więc trening przestał być męczarnią. A o moich ulubionych formach wylewania siódmych potów już niedługo.


You may also like

4 komentarze:

  1. Bardzo miło czyta się twoje artykuły ;)
    Mam pytanie czy spacerowanie jest też dobrym wysiłkiem na wysmuklenie nóg lub spalenie troszkę kalorii? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda aktywność fizyczna jest lepsza niż żadna ;) Jeśli nie jesteś w stanie biegać, spacery też będą dobre. Ważne, żeby marsz był dosyć energiczny i trwał przynajmniej 20 minut. Na wysmuklenie nóg świetny będzie też rower.

      Usuń
    2. W moim przypadku bieganie odpada (problemy ze stawami kolanowymi) lubię spacery lub basen (pływanie tylko na plecach) lecz ze względu na prace niestety teraz nie mam czasu więc staram się spacerować gdzie się da zero jeżdżenia autobusem lub autem ;)

      Usuń
    3. Idealny dla Ciebie byłby Nordic Walking. Używanie kijków odciąża kolana.

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.