Jeśli chcesz naprawdę schudnąć i utrzymać swoją wagę na stałym poziomie, musisz jeść! Świetna wiadomość prawda? Trudność polega na tym, żeb...

Dlaczego warto jeść regularnie?

/
0 Comments
Jeśli chcesz naprawdę schudnąć i utrzymać swoją wagę na stałym poziomie, musisz jeść! Świetna wiadomość prawda? Trudność polega na tym, żeby posiłki było zdrowe, a ich ilość odpowiednia. Zrównoważona dieta i stałe przerwy między posiłkami są podstawą zdrowego odżywiania. Ja jem 5 razy dziennie i wcale nie tyje! A ile posiłków ominęło Ciebie dzisiaj? 

Ograniczając ilość posiłków w ciągu dnia narażamy się na zaburzenia koncentracji i zmęczenie, a także choroby metaboliczne.Coraz szybsze tempo życia, nadmiar obowiązków, a czasami zwyczajne lenistwo sprawiają, że zapominamy o tym, jak istotne dla naszej sylwetki i zdrowia jest regularne jedzenie. Błędne przekonanie o tym, że będąc na diecie należy jeść jak najrzadziej i jak najmniej, na dobre zakorzeniło się w umysłach wielu ludzi zmagających się z nadwagą. Należy więc w końcu obalić mit, jakim jest konieczność pomijania posiłków i głodowanie podczas diety. Trzeba głośno powiedzieć: żeby schudnąć, musisz jeść!

Każdy człowiek potrzebuje odpowiedniej ilości składników odżywczych i mineralnych, dostarczanych wraz z pożywieniem, aby prawidłowo się rozwijać. Nasze ciało musi otrzymywać stałą dawkę energii, żeby dobrze funkcjonować i nie odczuwać potrzeby magazynowania jej w postaci tkanki tłuszczowej. Jeśli organizm przyzwyczai się do regularnego przyjmowania określonej dawki energii, nauczy się jak najlepiej ją wykorzystywać, zamiast niepotrzebnie gromadzić. Optymalnie powinno spożywać się 5 posiłków dziennie, w odstępach czasowych nie większych niż 4 godziny. Porcje powinny być małe i sycące, ale należy pamiętać, że nie można najadać się na zapas.
Każdy dzień powinien zacząć się od pełnowartościowego śniadania, które pobudzi układ trawienny po całonocnej przerwie i dostarczy nam odpowiednią dawkę energii o poranku. Jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i nie można o nim zapominać, gdyż pozytywnie wpływa na trawienie oraz właściwe samopoczucie. Najlepszą śniadaniową opcją jest owsianka. Jest szybka i można przyrządzić ja na milion sposobów. Oczywiście można zastąpić ją również omletem z warzywami, bądź musli z jogurtem naturalnym i świeżymi owocami.
Często pomijane i niedoceniane jest II śniadanie, które zapobiega późniejszym napadom głodu i podjadaniu wysokokalorycznych przekąsek . Najlepiej jest zdecydować się na lekki posiłek tj. sałatka, jabłko czy jogurt. Kilka godzin później przychodzi czas na obiad, który powinien być lekkostrawny, a przy tym niskokaloryczny i zdrowy. Można pozwolić sobie na pełnoziarnisty makaron z warzywami oraz rybę. Opcji jest mnóstwo, a każda jest zdecydowanie lepsza od posiłku zamawianego w Fast-foodzie.
Ostatni posiłek musi być spożywany najpóźniej 2-3 godziny przed snem. Istotne jest, by nie objadać się pod koniec dnia, ponieważ nie będziemy w stanie spalić całej dostarczonej energii. Jej nadmiar gromadzony będzie pod postacią tłuszczu i z każdym dniem będzie coraz bardziej widoczny podczas stawania na wadze.
Wszystkiemu winny jest poziom cukru we krwi, zależny od ilości i wielkości spożywanych posiłków. Rzadkie dostarczanie dużych porcji jedzenia powoduje gwałtowny skok poziomu insuliny, który z kolei nasila proces powstawania tkanki tłuszczowej. Regularne posiłki pomagają w utrzymaniu stabilnego poziomu cukru we krwi i zapobiegają napadom głodu i nadmiernemu zmęczeniu.
Zdrowy sposób odchudzania nie obciąża naszego organizmu i jest dla nas przyjemne. Głodówki dobre są na krótką metę, ale odpowiedz sobie szczerze na pytanie, jak długo jesteś w stanie wytrzymać bez jedzenia?


You may also like

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.