Nawet jeśli bardzo się spocisz i zmęczysz podczas treningu nie masz gwarancji zbudowania pięknej i wysportowanej sylwetki. A to dlatego, że...

Czy makdonaldy i kebaby to dobry posiłek przed treningiem?

/
0 Comments
Nawet jeśli bardzo się spocisz i zmęczysz podczas treningu nie masz gwarancji zbudowania pięknej i wysportowanej sylwetki. A to dlatego, że większe znaczenie dla wyglądu oraz funkcjonowania naszego ciała ma to, co zjesz przed i po wysiłku fizycznym. Mam nadzieję, że po treningu nie opuszczasz posiłków, żeby szybciej schudnąć, bo możesz sobie tylko zaszkodzić. Zapamiętaj, żeby dobrze wyglądać, musisz lepiej jeść!

Żeby spalić kalorie, których tak bardzo nienawidzisz, musisz mieć najpierw dużo siły i energii. A skąd bierze się najwięcej energii? Tak, z batoników i czekolady też, ale nie o taką odpowiedź mi chodziło. Najlepszym źródłem energii z pożywienia są węglowodany złożone. Uwalniają one glukozę do krwi powoli, co zapobiega szybkiemu spadkowi mocy i chęci sięgnięcia po kolejną przekąskę. Do węglowodanów złożonych zalicz się wszystkie pełnoziarniste produkty, makarony, kasze, pieczywo a także owoce i warzywa. 

Żeby zbudować twardy jak skała kaloryfer albo pośladki jak Kim Kardashian potrzebujesz pełnowartościowego białka. Znajdziesz je w mięsie, jajach, rybach oraz produktach mlecznych. Zapotrzebowanie prostego człowieka na białko wynosi 1 g/kg masy ciała. Jeśli trenujesz Twoje zapotrzebowanie zwiększa się w zależności od intensywności treningów od 1,4 - 2 g białka/kg masy ciała. Czyli jeśli ja ważę 60 kg i dużo trenuje to powinnam spożywać ok 120 g białka na dzień.

Jeśli już znamy dwa najważniejsze składniki naszej diety to teraz pora na proporcje oraz czas spożywania posiłków okołotreningowych. 

Jeśli trenujesz rano

Zdecydowanie zjedz śniadanie. Najlepiej takie, które składa się z węglowodanów, żeby uzupełnić zapas glikogenu, który nasz organizm zużył w nocy. Glikogen to taki zapas energii, który magazynuje nasze ciało. Oczywiście możesz trenować też na czczo. Tylko nie wiem jak ty, ale ja tam nie lubię spalać swoich ciężką pracą zbudowanych mięśni, a niestety tak się dzieje gdy trenujemy bez śniadania.

Na pierwszy posiłek możesz zjeść owsiankę z owocami, musli z mlekiem bądź kanapki z ciemnego pieczywa. Jeśli rano nie przejdzie Ci nic przez gardło spróbuj zrobić owocowe smoothie. Jeśli idę na CrossFit rano, pije tylko świeżo wyciśnięty sok owocowy, bo na tym treningu wole nie ryzykować wymiotami :) Taki sok albo smoothie daje wystarczająco dużo energii, żeby spalać kalorie, a nie własne mięśnie.

Smoothie banan, kiwi, jarmuż
Jeśli trenujesz po południu

Ważne jest to co zjesz na obiad. Na pewno musi być to posiłek lekkostrawny, bogaty w węglowodany złożone i pełnowartościowe białko. Obiad zjedz 2-3 godziny przed treningiem, żeby posiłek zdążył się strawić. Żadnych tłustych kotletów, makdonaldów i innych kebabów, które sprawią, że będziesz wyglądać jak słoń i biegać jak słoń.

Na obiad proponuje ryż bądź kasze z mięsem i warzywami. Mięso oczywiście pieczone bądź gotowane na parze. Takie smażone w pyszniutkiej i tłuściutkiej panierce na pewno będzie  długo podchodziło wam do gardła podczas robienia burpees. :)

Jeśli trenujesz późnym wieczorem

Na 1-2 godziny przed ćwiczeniami sięgnij po zdrową przekąskę węglowodanową. Może to być jakiś owoc np. banan, winogrona. Niezłą opcją są też pełnoziarniste ciasteczka owsiane albo domowe muffinki z mąki pełnoziarnistej. Wybierz coś, co da Ci energię do walki z niechcianymi kilogramami. 

A co po treningu?

Na pewno węglowodany i białko. Ważne, żeby zjeść najpóźniej pół godziny po zakończonym treningu. Jeśli nie mamy możliwość zjeść pełnego posiłku od razu, to wracając z siłowni możemy zjeść banana albo zdrowe ciasteczka. Po to, żeby znowu uzupełnić zapas glikogenu dla właściwej pracy naszego ciała. Po treningu koniecznie trzeba zjeść posiłek białkowy, żeby nasze mięśnie, które doznały mikrouszkodzeń podczas wysiłku miały materiał do odbudowy. 

Po porannym treningu mogą być to owoce z jogurtem naturalnym, placuszki białkowo-owocowe, omlet czy makaron z kurczakiem i warzywami.

Jeśli to będzie ostatni posiłek to warto wybrać jajecznicę z warzywami, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, sałatkę z tuńczykiem bądź kanapki z łososiem.

Wędzony łosoś i zdrowe kanapki
Pomysłów na posiłki jest mnóstwo i warto trochę poeksperymentować. Najważniejsza zasada, to zawsze jeść po treningu! Nadal panuje błędne przekonanie, że omijanie posiłków sprawi, że szybciej spalimy tkankę tłuszczoną i zmienimy się w Anję Rubik. Zapomnij, tak się nie stanie. Jeśli chcesz spalać tłuszcz i pragniesz zbudować zajebistą sylwetkę musisz cierpliwie poczekać. Nikt nie obiecywał, że będzie szybko i łatwo. Głowa do góry, najważniejsze, że głodować nie trzeba :)


You may also like

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.